عمر ساختمان در ایران 25 و در آمریکا 120 سال است

به گزارش بازی ناتمام، رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران می گوید: هم اکنون 1400 تریلیون تومان نقدینگی در کشور وجود دارد و با 20 تا 30 هزار میلیارد تومان نمی گردد صنعت ساختمان را تکان داد.

عمر ساختمان در ایران 25 و در آمریکا 120 سال است

جهت دریافت خدمات طراحی آلاچیق در حیاط با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

احمد خرم در پنجمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری و چهارمین نمایشگاه انبوه سازان استان تهران گفت: بازار مسکن طی دو ماه حدود 10 درصد افزایش قیمت داشت و معاملات هم تکان خورد، اما دوباره بازار راکد شده است.

او اضافه کرد: درحالی که تا 30 هزار میلیارد تومان به بخش مسکن اختصاص یافته است با این رقم ها نمی توان این بخش را فعال کرد.

وی توضیح داد: دولت باید تسهیلات مناسب را در بخش ساختمان و مسکن با نرخ پایین پرداخت کند.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مسکن در سال آینده جهش خواهد داشت یا خیر؟ گفت: جهش سنگین ایجاد نمی گردد، چرا که بیشترین فراوری در بخش مسکن لوکس و درجه یک بوده است، درحالی که کشوربه مسکن درجه یک و درجه دو احتیاج دارد و بازار مسکن لوکس اشباع شده است.

خرم با انتقاد از کیفیت ساخت و ساز درکشور گفت: 45 سال پیش میانگین عمر مفید ساختمان ها در ایران 30 سال و در آمریکا هم 30 سال بود، امروز عمر ساختمان ها در ایران به 20 تا 25 سال و در آمریکا به 120 سال رسیده است، فاجعه ای از این بزرگتر در نابودی منابع کشور نمی توان متصور شد. ایسنا

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 189

به "عمر ساختمان در ایران 25 و در آمریکا 120 سال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمر ساختمان در ایران 25 و در آمریکا 120 سال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید