عملکرد یک ساله دانشگاه ها و موسسات علمی در ثبت خاتمه نامه اعلام شد

به گزارش بازی ناتمام، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات گزارش عملکرد 497 دانشگاه، پژوهشگاه و مؤسسه آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی 1398- 1397 که در سامانه همانندجو عضو بوده اند را منتشر کرد.

عملکرد یک ساله دانشگاه ها و موسسات علمی در ثبت خاتمه نامه اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، بر پایه تبصره 9 قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی مصوب 31 مرداد 1396 مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی مصوب 23 مرداد 1398 هیئت وزیران، همه دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی، باید تمام متن پایان نامه ها و رساله های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که طبقه بندی ندارند، در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ایرانداک همانندجویی و تمام متن پیشنهاده ها پروپوزال ها، پایان نامه ها و رساله های پارساهای خود را ثبت نمایند.

از این رو پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات گزارش عملکرد 497 دانشگاه، پژوهشگاه و مؤسسه آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی 1397- 1398 را که عضو سامانه همانندجو بوده اند منتشر کرد. در این گزارش عملکرد، وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری پیشتاز همانندجویی و ثبت پارسا است.

همانندجویی پارسا، پیشنهاده، و مقاله در سامانه همانندجو با پشتوانه روزافزون تمام متن بیش از 300 هزار پارسا و بیش از 200 هزار مقاله در نشانی TIK.IRANDOC.AC.IR انجام می گردد.

سامانه همانندجو با کاوش اتوماتیک در این آثار، نوشته های همانند را بازیابی و اندازه همانندی و منبع اطلاعات همانند را نمایش می دهد.

در این سال تحصیلی، 24 هزار استاد و بیش از 45 هزار دانشجوی عضو سامانه همانندجو از 497 مؤسسه، بیش از 87 هزار درخواست همانندجویی داشته اند. دانشجویان عضو سامانه همانندجو در مقایسه با سال گذشته تحصیلی، 36 درصد رشد داشته است.

گزیده عملکرد همانندجویی پایان نامه ها، رساله ها، پیشنهاده ها، و مقاله ها در سال تحصیلی 1397- 1398در جدول زیر دیده می گردد.

عملکرد دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، و مؤسسه های آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی 1397- 1398 در همانندجویی پارسا و پیشنهاده، بر پایه وابستگی سازمانی آن ها در جدول زیر آمده است.

در این جدول شمار استادان و دانش آموختگان بر پایه آمار آموزش عالی ایران سال تحصیلی 1396- 1397 از مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی اخذ شده است.

همچنین ثبت پارسا و پیشنهاده در سامانه ثبت در نشانی SABT.IRANDOC.AC.IR انجام می گردد.

در این سامانه، دانشجویان پس از تصویب پیشنهاده، داده ها و تمام متن آن ها را درون دهی و شناسه ره گیری دریافت می نمایند. پارسا نیز پس از درون دهی داده ها و بارگذاری فایل تمام متن و تأیید ایرانداک، آماده آنالیز مؤسسه می گردد. با پذیرش مؤسسه، فرایند ثبت پارسا به پایان می رسد.

در سال تحصیلی 1397- 1398، در مجموع 424 مؤسسه، بیش از 63 هزار پارسا و 364 مؤسسه، حدود 37 هزار پیشنهاده در سامانه ثبت نموده اند.

این در حالی است که در سال تحصیلی گذشته، 339 مؤسسه، بیش از 55 هزار پارسا و پیرامون 32 هزار پیشنهاده در این سامانه ثبت نموده است.

گزیده عملکرد سامانه ملی ثبت پایان نامه، رساله، و پیشنهاده در سال تحصیلی 1397- 1398 در جدول زیر دیده می گردد.

عملکرد دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، و مؤسسه های آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی 1397- 1398 در ثبت پارسا و پیشنهاده بر پایه وابستگی سازمانی آن ها در جدول زیر آمده است.

در این جدول شمار دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی بر پایه آمار آموزش عالی ایران سال تحصیلی 1396- 1397 از مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی دریافت شده است.

ریز گزارش همانندجویی و ثبت پایان نامه ها، رساله ها، و پیشنهاده ها در سال تحصیلی 1397- 1398 در نشانی irandoc.ac.ir/about/report در دسترس است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 283

به "عملکرد یک ساله دانشگاه ها و موسسات علمی در ثبت خاتمه نامه اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد یک ساله دانشگاه ها و موسسات علمی در ثبت خاتمه نامه اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید