عکس ، دستاورد شگرف چین در فراوری سلاح

به گزارش بازی ناتمام، دیجیاتو نوشت: ناوهای هواپیمابر چین حالا ظاهرا برای اولین بار در جهان می توانند به لطف دستاوردهای لجستیک و فنی که تعمیر و نگهداری از سلاح های هایپرسونیک را آسان تر نموده، از این تجهیزات نظامی استفاده نمایند.

عکس ، دستاورد شگرف چین در فراوری سلاح

سلاح های هایپرسونیک طوری طراحی شده اند که از روی هواپیماها شلیک شوند. اما بر اساس مقاله ای که در مجله Aero Weaponry منتشر شده، سلاح های مافوق صوت چین مشابه موشک کینژال روسیه می توانند به حدبیشتر سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت برسند. این سرعت قادر است دامنه مبارزات ناوهای هواپیمابر را به بیش از 2500 کیلومتر برساند و چنان حملات سریعی را رقم بزند که بیشتر سامانه های دفاع هوایی امکان ایستادگی در برابر آن را نداشته باشند.

نگهداری و تعمیر سلاح های هایپرسونیک به ویژه در دریا سخت تر از موشک های معمولی است. به همین دلیل، تا به امروز هیچ گزارشی از پیاده سازی این فناوری روی ناوهای هواپیمابر شنیده نشده است. ولی تکنیک نوآورانه دانشمندان چینی به منظور تعمیر این تجهیزات توانسته آزمایش های میدانی سخت ارتش را پشت سر بگذارد و از پس چالش ها برآید.

سلاح های هایپرسونیک آسیب پذیرند

دمای سطحی سلاح های هایپرسونیک معمولا در هنگام عبور از فضای اتمسفر می تواند به چند هزار درجه برسد. هرچند مواد بخشی از قسمت های مهم این تجهیزات در برابر حرارت مقاوم هستند و اجازه عبور سیگنال های ارتباطی را می دهند ولی پوشش پیشرفته موشک ها همچنان در برابر حمل و نقل، نگهداری و نصب روی هواپیماها آسیب پذیرند.

محققان چینی می گویند زمانی که قطعه ای خراب می گردد و در معرض رطوبت اقیانوس به همراه نمک و کپک قرار می گیرد، مسائلی این پوشش مقاوم در برابر گرما را تهدید می نمایند. قبلا برای حل این مسائل احتیاج به آزمایشگاه های زمینی پیشرفته و تجهیزات حرفه ای بود. اما حالا چینی ها تکنیکی را ابداع نموده اند که در آن فقط یک نفر باید قطعات خراب را از تجهیزات جدا و قطعات نو را نصب کند و بعد شکاف ها را بپوشاند و سطح موشک را صیقل دهد.

این تکنیک که حتی در شرایط نامطلوب هم آزمایش شده، میانگین زمان سرویس دهی را به یک دهم روش مرسوم رسانده است. محققان می گویند این روش می تواند باعث بهبود طول عمر سلاح های هایپرسونیک هم گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1638

به "عکس ، دستاورد شگرف چین در فراوری سلاح" امتیاز دهید

1 کاربر به "عکس ، دستاورد شگرف چین در فراوری سلاح" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، دستاورد شگرف چین در فراوری سلاح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید