فشار کار را برای پرسنل درمان دوچندان نکنید

به گزارش بازی ناتمام، خبرنگاران/مرکزی رئیس سازمان آتش نشانی اراک گفت: با اقدامات خطرناک در چهارشنبه آخر سال بار بر دوش متولیان و پرسنل بهداشت و درمان را سنگین تر نکنیم.

فشار کار را برای پرسنل درمان دوچندان نکنید

براساس اعلام روابط عمومی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک، آتش پاد دوم آقازیارتی در آستانه فرا رسیدن شب چهارشنبه سرانجام سال اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا، شهروندان و پرسنل مراکز درمانی را به زحمت انداخته و با در نظر دریافت اینکه در ایام سرانجامی سال و چهارشنبه سوری قرار داریم، انتظار این است که مردم از رفتارهای پُر خطر خودداری نمایند، در خانه بمانند و رنج و زحمات کادر درمانی بیمارستان ها و آتش نشانان را دوچندان ننمایند.

وی با بیان اینکه آتش نشانان طی چندین شب اقدام به میکروب زدایی و ضد عفونی کردن معابر سطح نموده اند، اضافه کرد: امیدواریم با راه اندازی یک پویش برای جلوگیری از رفتارهای حادثه ساز در چهارشنبه سرانجام سال با عنوان نه به چهارشنبه سوری خطرناک و خروج از منزل ممنوع و اجتناب از رفتار پرخطر در این شب، قدردان زحمات و اقدامات کادر درمانی و کسانی که در دستگاه های خدمات رسان و امدادی، جان خود را برای سلامت هموطنان به خطر انداخته اند، باشیم.

وی تاکید نمود: کادر درمانی اکنون تمام همت و کوشش خود را معطوف به شکست بیماری کرونا نموده اند و نباید در شب چهارشنبه سرانجام سال با اقدامات خطرناک، کار این عزیزان را دو چندان و آنها را خسته تر کنیم، لذا از شهروندان می خواهیم جهت حفظ سلامتی خود و پیشگیری از ویروس کرونا، سال جاری در کنار خانواده در منزل بمانند.

رئیس سازمان آتش نشانی اراک از آماده باش کامل آتش نشانان در شب چهارشنبه سرانجام سال اطلاع داد و گفت: طی برنامه ریزی های اجرا شده علاوه بر آماده باش 11 ایستگاه آتش نشانی در شب چهارشنبه سرانجام سال، چندین اکیپ ویژه با 180 نفر از آتش نشانان و 30 دستگاه خودروی سبک و سنگین آتش نشانی و 4 دستگاه موتورسیکلت برای سه شنبه سرانجام سال، در سطح شهر آماده باش خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه به منظور پیشگیری از حوادث تلخ احتمالی، نیروهای آتش نشانی در سطح شهر اراک و نقاط پرتردد مستقر خواهند شد، ادامه داد: برای تأمین ایمنی شهروندان و همیاری با آنان در شب چهارشنبه سرانجام سال، ناوگان خودرویی و آتش نشانان در نقاط مختلف سطح شهر اراک از ساعت 15 روز سه شنبه 26 اسفندماه تا سرانجام این مراسم آماده خدمت رسانی هستند.

آقازیارتی، توضیح داد: در این روز، مدیران عملیاتی آتش نشانی با خودروهای سازمانی به طور مستمر در خیابان ها و معابر به گشت زنی پرداخته و شرایط ایمنی نقاط مختلف شهر را تحت کنترل قرار می دهند.

وی گفت: از هفته گذشته تا به امروز، دو مورد حادثه انفجار منزلی مسکونی در اراک داشتیم. در این حوادث چهار نوجوان مشغول ساخت ترقه های دست ساز بودند که این کار موجب بروز انفجار و مصدومیت سه نفر از این افراد شد و با توجه به نگرانی موجود مبنی بر اینکه بعضی نوجوانان به دور از چشم والدین دست به انجام اینگونه اقدامات خطرناک بزنند، ضروری است خانواده ها مراقبت خود را در این زمینه افزایش دهند.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از بروز حوادث چهارشنبه آخر سال 98 از یک ماه گذشته مکاتبه هایی با اتاق اصناف و اتحادیه های خاص مانند صنف رنگ فروشی و ... اجرا شده که از فروش تجهیزات مورد احتیاج ساخت ترقه دست ساز، جدا خودداری گردد.

آقازیارتی در سرانجام توضیح داد: از عموم شهروندان درخواست می گردد ضمن رعایت نکات ایمنی، در هنگام بروز هر گونه حادثه ای، سریعا مراتب را به سامانه 125 یا نیروهای آتش نشانی مستقر در سطح شهر اطلاع دهند و در صورت مشاهده خودروهای آتش نشانی حین اعزام به ماموریت، راستا را برای تردد این خودروها باز نگه دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 375

به "فشار کار را برای پرسنل درمان دوچندان نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار کار را برای پرسنل درمان دوچندان نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید