فعالیت 200 غرفه دست چین در میادین، قمیت محصولات میادین 40 درصد کمتر از قیمت های شهر

به گزارش بازی ناتمام، مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران از فعالیت 200 غرفه دست چین در میادین میوه و تره بار اطلاع داد و گفت: قیمت محصولات در میادین و بازارها حداقل 40 درصد از قیمت های شهر پایین تر است.

فعالیت 200 غرفه دست چین در میادین، قمیت محصولات میادین 40 درصد کمتر از قیمت های شهر

با چین ارزان قیمت سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، عبدالحسین رحیمی در ادامه نشست خبری امروز خود، با بیان اینکه 200 بازار و میدان برای ارائه خدمات در حوزه میوه وتره بار و محصولات کشاورزی و پروتئینی در سطح شهر تهران فعال هستند، گفت: هر سال باید 10 تا 14 بازار ایجاد کنیم و 10 بازار قدیمی که ساختار ناایمنی دارند تخریب و نوسازی گردد این در حالی است که خوابگاه کارگران را نیز باید تأمین کنیم.

مدیرعامل سازمان میادین و میوه تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه سال جاری نگرانی بابت ارائه محصولات به مشتریان نداریم، اضافه کرد: سال جاری محصولات قاچاق خارجی عرضه نمی گردد و همه محصولات فراوری داخل هستند. این در حالی است که در غرفه های میادین میوه و تره بار امکان سوا کردن میوه توسط مشتری را فراهم نموده ایم.

وی ادامه داد: حدود 200 غرفه دست چین در میادین و بازارها وجود دارد اما این غرف در بازارهای محله ای نیست؛ ممکن است در محصولات درهم کیفیت محصولات به گونه لازم مطلوب نباشد اما وقتی محصولات دست چین را عرضه می کنیم انتخاب با مشتری است و این در حالی است که 10 تا 12 درصد اختلاف قیمت وجود دارد.

رحیمی با بیان اینکه قیمت محصولات در میادین و بازارها حداقل 40 درصد از قیمت های شهر پایین تر است، گفت: سال جاری برای دسترسی مردم به کالاها 40 صندلی را به صورت رایگان در اختیار ستاد تنظیم بازار شهر تهران که زیر نظر جهاد کشاورزی است قرار داده ایم که این محصولات نسبت به سطح شهر قیمت پایین تری دارند.

وی اضافه کرد: همچنین 20 صندلی برای محصولات تک محصولی ایجاد نموده ایم که فراوری نمایندگان استان هایی که نمی توانند غرفه ایجاد نمایند در شهر تهران و با هماهنگی اتحادیه های کشور بار خود را در صندلی های موقت عرضه می نمایند که براساس شروط دیگر درگیر واسطه ها نیستند و باید به صورت دست چین و قیمت پایین از میادین باشند .

رحیمی با بیان اینکه قرار بود 20 بازار تا خاتمه سال94 مورد بهره برداری قرار گیرند، توضیح داد: 13 بازار تا خاتمه سال جاری افتتاح می گردد و 7 بازار دیگر به بهره برداری در سال آینده خواهد رسید. همچنین توسعه چرخ دستی ها در بازارهای میادین و بازارهای فروشگاهی جدید از دیگر اقدامات ماست. افزایش تعداد کارگران غرف در میادین بازارها هرساله به تعداد 300 تا 400 کارگر در دستور کار قرار می گیرد و در بعضی موارد نیز حتی تا دو برابر ظرفیت نیروگیری می کنیم تا از اتلاف وقت مشتریان جلوگیری گردد.

وی با اشاره به اعمال تخفیفات محصولات در میادین و بازارها به مناسبت عید نوروز اظهار کرد: تخفیفات از 10 تا 25 درصد در گروه های مختلف و کالاها اعمال شده به طریقی که مواد شوینده بهداشتی تا 15 درصد، برنج 10 درصد ، چای بسته بندی 10 درصد ، شکلات و خشکبار 15 درصد و ماکارانی 20 درصد عرضه می گردد .

مدیرعامل سازمان میادین و میوه تره بار شهرداری تهران با اشاره به ایجاد 22 صندلی موقت در 22 بوستان اصلی شهر تهران در روز طبیعت گفت: در روز طبیعت و 13 فروردین ماه خدمات دهی در 22 صندلی انجام می گردد به طریقی که اقلام ضروری و مورد احتیاج شهروندان با قیمت مناسبت عرضه خواهد شد.

وی اضافه کرد: این درحالی است که از 22 اسفند تمامی میادین و بازارها از ساعت 7:30 صبح تا 21 شب به صورت یکسره باز هستند؛ به استثنای روز یکشنبه 23 اسفند ماه که مصادف با شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) است و تمام بازارها تعطیل خواهد بود. همچنین در سال 95 روز اول و دوم فروردین بازارها تعطیل، سوم و چهارم فروردین ماه 15 میدان میوه و تره بار از 8:30 تا 13 ظهر و از روز پنجم تا 12 فروردین تمام بازارهای و میادین از 7 صبح تا 13ظهر فعال هستند و این در حالی است که در روز 13 فروردین ماه تمام میادین تعطیل خواهند بود و از روز 14 فروردین و بعداز تطعیلات عید نوروز از 8 صبح تا 20 شب به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد .

رحیمی همچنین در مورد میوه های قاچاق اضافه کرد: میدان مرکزی میوه و تره بار 1360 غرفه دارد به طریقی که مالکیت این غرفه ها برای شهرداری است اما غرفه ها و سرقفلی آنها به اصناف واگذار شده و قانون نظام صنفی و اتحادیه صنفی بر آنها نظارت دارد. مدیریت میدان مرکزی برعهده شهرداری است که به عنوان شهردار منطقه در این میدان نظارت دارد و تنها نظافت ، رفت و روب و خط کشی معابر بر عهده ماست .

مدیرعامل سازمان میادین و میوه تره بار شهرداری تهران اینکه چه کالایی چه قیمتی داشته باشد برعهده شهرداری تهران نیست، اضافه کرد: همچنین کنترل میوه های قاچاق نیز بر عهده ما نیست و این کار بر عهده بازرسی اتاق اصناف است که در کنار اداره کل تعزیرات اکیپ های میدان مرکزی تشکیل شده است و با حضور تعزیرات، کمرگ و بازرسی انصاف و اتحادیه میوه و تره بار بر حجره ها نظارت دارند.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 165

به "فعالیت 200 غرفه دست چین در میادین، قمیت محصولات میادین 40 درصد کمتر از قیمت های شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 200 غرفه دست چین در میادین، قمیت محصولات میادین 40 درصد کمتر از قیمت های شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید