لزوم تزریق دونوبت واکسن کرونا برای حضور درکلاس های دانشگاه

به گزارش بازی ناتمام، به گفته مدیر کل دفتر بیماری های واگیر وزارت بهداشت دانش آموزان به علت شیوع واریانت امیکرون بستری نشده اند.

لزوم تزریق دونوبت واکسن کرونا برای حضور درکلاس های دانشگاه

خبرنگاران -محمد مهدی گویا گفت: تا به امروز گزارشی مبنی بر بستری دانش آموزان به علت شیوع واریانت امیکرون در کشور گزارش نشده است.با شیوع سوی ٱمیکرون اقدامات سختگیرانه در دانشگاه ها صورت گرفته به طوری که دانشجویان باید حداقل دو دوز واکسن خود را برای حضور در کلاس های درس تزریق نموده باشند.

سطح آنتی بادی افرادی که دو نوبت واکسن را تزریق نموده اند، بعد از مدتی کاهش پیدا می نماید و به همین علت باید دوز سوم واکسن کرونا تزریق گردد. الان در حدود پنج تا شش میلیون نفر نوبت دوم واکسن را دریافت ننموده اند که یکی از نگرانی های ما همین موضوع است. در افرادی که نوبت سوم واکسن را زده اند، به مراتب شانس ابتلا به این عفونت و بستری در بیمارستان کاهش پیدا می نماید.

به گفته مدیر کل دفتر بیماری های واگیر وزارت بهداشت امکان ابتلای هم زمان افراد به بیماری کرونا و آنفلوآنزا وجود دارد و متخصصان توصیه می نمایند که بیماران قلبی و ریوی و افرادی که داروهای سرکوب نماینده سیستم ایمنی بدن مصرف می نمایند باید فورا نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام نمایند . امکانات کشور جهت تشخیص بیماری های مختلف عفونی و تنفسی در سراسر ایران خوب است.

گویا اظهار داشت که نظام مراقبت کشور سندرمیک است و هرگونه تغییر به علت شیوع بیماری عفونی و واگیر سریعا به وسیله دانشگاه های علوم پزشکی اطلاع داده می گردد.

بیشتر بخوانید:

  • اعزام پرستار و پزشک به منطقه ها کم برخوردار و محروم کشور

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1552

به "لزوم تزریق دونوبت واکسن کرونا برای حضور درکلاس های دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تزریق دونوبت واکسن کرونا برای حضور درکلاس های دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید