همه گیری بیماری های روحی روانی بعد از کرونا

به گزارش بازی ناتمام، افسردگی و ناهنجاری های ذهنی، از عوارض شایع حرونا در سراسر دنیا است. اختلالات روحی ایجاد شده به علت کرونا، در زنان بیشتر از مردان، و در جوانان بیشتر از افراد مسن است

همه گیری بیماری های روحی روانی بعد از کرونا

خبرنگاران| کرونا همین ویروس خطرناکی که تا به امروز میلیون ها نفر را در سراسر دنیا به کام مرگ فرستاده، هنوز متوقف نشده است. ناگزیر، همانطور که این مطالعه تازه از دانشگاه کوئینزلند نشان داده است، ابتلا به بیماری کرونا باعث افزایش مقدار اختلالات افسردگی و اضطراب می گردد.

به گزارش خبرنگاران؛ دانشمندان تاثیرات کرونا و کوشش های مربوطه برای مهار آن در 204 کشور مورد آنالیز قرار دادند. آن ها می خواستند ببینند که چگونه این بیماری همه گیر به مسائل سلامت روان منجر می گردد تا دریابند چه گروهی از افراد بیشتر از همه تحت تأثیر قرار می گیرد.

این اولین مطالعه در دنیا است که مقدار و شدت اختلالات عمده افسردگی و اضطرابی را بر اساس سن، جنس و مکان مشخص می نماید. متاسفانه یافته ها کاملاً نگران کننده است.

محققان تخمین می زنند موارد اختلال افسردگی جدی تا 28 درصد افزایش یافته است، در حالی که اختلالات اضطرابی 26 درصد افزایش یافته است.

با کمال تعجب، دانشمندان کشف کردند کشور هایی که کووید 19 بیشترین آسیب را در آن ها وارد نموده است، بیشترین افزایش را در تضعیف شرایط بهداشت روانی داشته اند. محققان بعلاوه دریافتند که زنان بیشتر از مردان و افراد جوانتر بیشتر از افراد مسن تحت تأثیر این اختلالات قرار می گیرند.

بدتر شدن شرایط سلامت روانی می تواند با اقدامات کنترل کووید 19 مانند قرنطینه و تعطیلی مدارس مرتبط باشد، که ممکن است ارتباطی با زندگی اجتماعی آسیب دیده و تنهایی داشته باشد. مردم بعلاوه بیشتر نگران آینده، شغل و دسترسی به غذا بودند.

ما انسان ها موجوداتی بسیار اجتماعی هستیم و بودن در کنار سایر افراد برای سلامت روان ما لازم است. تعطیلی مدارس جوانان را مجبور کرد در خانه و به دور از همسالان خود بمانند و از آنجا که خانواده ها به طور سنتی به وسیله زنان اداره می شوند، زنان پیامد های سنگینی نیز متحمل می شوند.

دکتر دامیان سانتوماورو، نویسنده اصلی این مطالعه، می گوید: خدمات حمایتی باید با ارتقاء بهداشت روانی، عوامل موثر بر سلامت روانی ضعیفی که در اثر همه گیری کرونا بدتر شده و درمان افرادی که دچار اختلال روانی هستند، افزایش یابد. حتی قبل از همه گیری، سیستم های مراقبت از سلامت روان در بیشتر کشور ها در طول تاریخ، با کمبود منابع و سازماندهی در ارائه خدمات روبرو بودند، بنابراین رسیدگی به تقاضا های مازاد برای خدمات بهداشت روانی که به علت بیماری کرونا ایجاد شده، چالش برانگیز خواهد بود.

اگر می خواهیم از پیامد های طولانی مدت این بیماری همه گیر اجتناب کنیم، باید به عواملی مانند سلامت روان افراد توجه کنیم. این یکی از مواردی است که اگر به میزان کافی مراقب نباشید، به شما آسیب جدی می رساند. ما قطعاً نمی خواهیم بعد از خروج از دوران کرونا، غمگین، مضطرب و افسرده باشیم.

منبع: Technology

منبع: فرادید
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1344

به "همه گیری بیماری های روحی روانی بعد از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه گیری بیماری های روحی روانی بعد از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید