تور مالزی ارزان: مالزی امیدوار است آ سه آن به پاسخی درباره آکوس برسد

به گزارش بازی ناتمام، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، هشام الدین حسین وزیر دفاع مالزی امروز سه شنبه اظهار داشت این کشور امیدوار است که اجماعی تعیین درباره پیمان تسلیحاتی نو میان استرالیا، انگلیس و آمریکا موسوم به آکوس (AUKUS) بین کشورهای جنوب شرقی آسیا صورت گیرد.

تور مالزی ارزان: مالزی امیدوار است آ سه آن به پاسخی درباره آکوس برسد

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

حسین در مجلس این کشور گفت که ملاقاتی که با همتایانش از انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا موسوم به آسه آن برای ماه آینده تدارک دیده شده است، فرصتی را برای این اتحادیه جهت توافق در خصوص پاسخ و موضعی مشترک نسبت به آکوس ایجاد می نماید.

وی در همین رابطه گفت: هدف ما مانند همواره تضمین ثبات منطقه بدون در نظر گرفتن توازن قوا بین آمریکا یا چین است.

وزیر دفاع مالزی اضافه نمود: تفاهم در آ سه آن به ما در مواجهه با این دو قدرت اصلی یاری می نماید.

توافق تسلیحاتی آکوس باعث انشقاق بین کشورهای جنوب شرقی آسیا شده است. همزمان که اندونزی و مالزی هشدار داده اند که این پیمان می تواند منجر به رقابت تسلیحاتی بین ابرقدرت های رقیب در منطقه گردد، فیلیپین که از متحدان آمریکا است، از این پیمان حمایت نموده است.

استرالیا در 16 سپتامبر (25 شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست های ایندوپاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی جدیدی موسوم به آکوس(AUKUS) شده بود.

مطابق این معاهده تسلیحاتی، آمریکا و انگلیس متعهد شدند که تعداد هشت فروند زیردریایی اتمی برای استرالیا فراوری نمایند.

چین پیمان مذکور را به شدت محکوم و اظهار داشت که آمریکا و انگلیس استانداردهای دوگانه ای را اتخاذ می نمایند تا از همکاری های اتمی به اسم ابزاری برای منافع ژئوپلتیکی خود استفاده نمایند.

روسیه هم ضمن محکوم کردن این پیمان، اظهار داشت که آمریکا با ایجاد ائتلاف هایی مانند آکوس، در پی تضعیف چارچوب های قدیمی و کارآمدی است که به انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (آ سه آن) وابسته هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1308

به "تور مالزی ارزان: مالزی امیدوار است آ سه آن به پاسخی درباره آکوس برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی ارزان: مالزی امیدوار است آ سه آن به پاسخی درباره آکوس برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید