ماموریت کرو-1 باز هم به تعویق افتاد

به گزارش بازی ناتمام، قرار بود ماموریت سرنشین دار کرو-1 امروز(شنبه 14 نوامبر) انجام گردد اما به دلیل وزش باد به تعویق افتاد و اکنون تاریخ جدید پرتاب یکشنبه (15 نوامبر) اعلام شده است.

ماموریت کرو-1 باز هم به تعویق افتاد

ناسا اعلام نموده پرتاب ماموریت کرو-1 به دلیل وزش شدید باد به روز یکشنبه موکول شده است و اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود این ماموریت یکشنبه 15 نوامبر ساعت 7:27 شب به وقت منطقه زمانی شرقی (ساعت 3:57 بامداد دوشنبه به وقت تهران) انجام خواهد شد.

فضانوردان این ماموریت یکشنبه از مجتمع پرتاب 39 پایگاه فضایی کندی زمین را به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی ترک خواهند کرد. این فضانوردان که طی این ماموریت موسوم به اکسپدیشن 64،65 به ایستگاه فضایی بین المللی خواهند رفت حدود شش ماه در ایستگاه فضایی بین المللی خواهند ماند و سپس در ماه مه 2021 به زمین باز خواهند گشت.

طی این ماموریت جدید فضانوردان ناسا به نام های مایکل هاپکینز(Michael Hopkins) ، ویکتور گلاور(Victor Glover) و شانون واکر(Shannon Walker) و سوئیچی ناگوچی(Soichi Noguchi) فضانورد ژاپنی برای شش ماه اقامت به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام خواهند شد. مقامات انتظار دارند حدود 250 هزار نفر در مراسم پرتاب این ماموریت شرکت نمایند و به این دلیل اظهار نگرانی نموده اند زیرا در این زمان و شیوع بیماری کووید-19 این کار می تواند خطرناک باشد و همه اینها در حالی است که تا به امروز 11 میلیون نفر در ایالات متحده به کروناویروس مبتلا شده اند.

فضانوردان این ماموریت طی این ماموریت، فضاپیمای کرو دراگون خود را که نام آن را تاب آوری(Resilience) نامیده اند برای شش ماه اقامت به ایستگاه فضایی بین المللی متصل خواهند کرد. پس از حضور در آنجا، فضانوردان عملیات به روزرسانی ایستگاه فضایی و آزمایشات علمی بسیاری را انجام خواهند داد تا داده های سودمندی را جمع آوری نمایند.

این کار آنها گامی مهم در جهت آماده سازی انسان ها برای مأموریت های آینده به ماه و مریخ محسوب می گردد. پرتاب برنامه ریزی شده کرو-1 چندین بار به تعویق افتاده است. اولین تاریخ پرتاب آزمایشی 30 اوت بود که سپس به اواخر سپتامبر ، بعد به 23 اکتبر، سپس 31 اکتبر(10 آبان) ، 14 نوامبر و اکنون به 15 ماه نوامبر تغییر یافت.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 803

به "ماموریت کرو-1 باز هم به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماموریت کرو-1 باز هم به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید