ماهواره کوانتومی با نخستین ایستگاه زمینی موبایل جهان پیوند خورد

به گزارش بازی ناتمام، آزمایش های کوانتومی در مقیاس فضایی موفقیت آمیز بوده و با نخستین ایستگاه زمینی کوانتومی موبایل جهان ارتباط برقرار کرده و انتقال داده رمزگذاری شده را در جینان، استان شاندونگ انجام داده است.

ماهواره کوانتومی با نخستین ایستگاه زمینی موبایل جهان پیوند خورد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، آزمایش های کوانتومی در مقیاس فضایی (QUESS) - با موفقیت با نخستین ایستگاه زمینی کوانتومی موبایل جهان ارتباط برقرار کرده و انتقال داده رمزگذاری شده را در جینان، استان شاندونگ انجام داده است.

به گفته یک منبع دولتی در شهر جینان، ایستگاه زمینی سیار در حدود ساعت 23:31 روز دوشنبه در حالی که ماهواره تقریباً 500 کیلومتر از سطح زمین فاصله داشت با QUESS مرتبط شد.

این منبع گفت که این آزمایش با موفقیت انجام شد و پس از دریافت ایستگاه زمینی داده های رمزگذاری شده از ماهواره را برای نزدیک به هشت دقیقه دریافت کرد.

ایستگاه زمینی کوانتومی سیار، از نوع اول جهان، کمی بیش از 80 کیلوگرم وزن دارد؛ این همکاری مشترک توسط دانشگاه علم و فناوری چین، شرکت QuantumCTek، آموزشی ویبولیتین و انستیتوی فناوری Quantum Jinan ساخته شده است.

وزن ایستگاه زمینی مورد استفاده در پرتاب QUESS بیش از 10 تن بوده که محققان سعی در کاهش وزن آ داشته اند.

یک شبکه ارتباطی کوانتومی آزمایشی در جینان به شبکه ستون فقرات پکن-شانگهای به نخستین شبکه ارتباطی کوانتومی ایمن جهان متصل شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 181

به "ماهواره کوانتومی با نخستین ایستگاه زمینی موبایل جهان پیوند خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهواره کوانتومی با نخستین ایستگاه زمینی موبایل جهان پیوند خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید