9 محله معروف استانبول را بشناسید (تور ارزان استانبول)

به گزارش بازی ناتمام، شما ترجیح می دهید، در محله های مدرن و پر زرق و برق استانبول قدم بزنید یا محله های اصیل و سنتی آن را بشناسید؟ شاید هم برای تان جالب باشد بدانید ثروتمندترین اهالی استانبول کجا زندگی می نمایند. از محله هزار رنگ استانبول چه؟ چیزی شنیده اید؟ استانبول پر از محله های معروفی است که تماشا هر کدام از آن ها به سفر به استانبول می ارزند.

9 محله معروف استانبول را بشناسید (تور ارزان استانبول)

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

1. محله بالات استانبول

بالات یعنی قصر که نامی یونانی است. از آنجا که در گذشته، یونانیان ساکن این محله بودند، احتمالا به این نام خوانده می گردد. این محله مانند شهری هزار رنگ در منطقه فاتح و بخش اروپایی استانبول دلبری می نماید. کوچه های باریک تو در تو و خانه های رنگی آن هرکسی را سر ذوق می آورد. راهی استانبول که شدید، تماشا بالات یکی از معروف ترین محله های استانبول را از دست ندهید. اتفاقا راستا دسترسی به این محله آسان است و از میدان تکسیم حدود 30 دقیقه زمان لازم دارید تا به این محله برسید.

2. محله سلطان احمد استانبول

پیش از این، در مطلب راهنمای محله های استانبول ترکیه اشاره نمودیم که محله سلطان احمد یکی از محله های معروف و مهم استانبول است که یکی از برترین منطقه ها برای رزرو هتل در استانبول نیز به شمار می رود؛ چراکه بسیاری از جاذبه های گردشگری استانبول مانند مسجد آبی، مسجد ایاصوفیه، بازار بزرگ مصری ها، کاخ توپکاپی و غیره در این محله واقع شده است. قبلا این محله نیز جزو فاتح به شمار می رفت اما رفته رفته به یک محله خودمختار در استانبول تبدیل شد.

3. محله اسکودار استانبول

اُسکودار یکی از محله معروف و پرجمعیت استانبول در بخش آسیایی است. برای تماشا استانبول سنتی و اصیل باید محله اسکودار را ببینید؛ چرا که مردم این محله هنوز زندگی سنتی خودشان را دارند؛ غذای محلی می پزند و در حمام های تاریخی به روش سنتی حمام می نمایند. در این محله خبری از تلاطم و زرق و برق های بخش اروپایی استانبول نیست. اگر به چنین فضای اصیلی علاقه دارید، بازدید از محله اسکودار استانبول را از دست ندهید. از جمله جاذبه هایی که در این محله انتظارتان را می کشند می توان به کاخ بیلربی، برج دختر و مسجد مهرماه سلطان اشاره نمود. از آنجا اسکودار در ساحل شرقی تنگه بسفر واقع شده، منظره ها زیبا و تفریحات آبی بی شماری دارد. برای رفتن به بخش آسیایی استانبول و اسکودار می توانید از مطلب چطور بین دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول تردد کنیم؟ بهره ببرید.

4. محله بشیکتاش استانبول

علاقه مندان به فوتبال احتمالا نام استادیوم بشیکتاش را شنیده اند. مسابقات بین المللی و محلی متعددی در این استادیوم اجرا و افراد را از سراسر دنیا به سمت خود می کشاند. به غیر از ورزش فوتبال، وجود جاذبه های متعدد در بشیکتاش، آن را به یکی از محله های معروف استانبول تبدیل نموده است. مطلب 9 کاری که در محله بشیکتاش باید انجام دهیم سند این حرف است. بشیکتاش قبلا منطقه ای در دل جنگل بوده و امروزه به یکی از محله های معروف و پرتردد استانبول تبدیل شده است. نام موزه دلمه باغچه را اگر شنیده باشید باید بگوییم در این محله واقع شده است.

5. محله اِمینونو در استانبول

محله اِمینونو از گذشته های دور نیز یکی از محله های معروف استانبول به شمار می رفت. از زمان بیزانس و عثمانی تا به امروز امینونو پر تردد بود. امینونو در همسایگی شاخ طلایی و فاتح از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اسکله و رفت و آمد کشتی ها از زمان عثمانی در آن رواج داشت و امروزه نیز یکی از شلوغ ترین اسکله های استانبول، اسکله امینونو است. از جاذبه های متعدد در این محله معروف بگیرید تا رستوران های دریایی آن، همه اوقات خوشی را برای تان می سازند.

6. محله چمبرلی تاش استانبول

محله چمبرلی تاش با ساخت ستون کنستانتین توسعه یافت و رفته رفته به یکی از معروف ترین محله های استانبول تبدیل شد. امروزه گردشگران بی شماری برای تماشا ستون کنستانتین راهی محله چمبرلی تاش می شوند و تاریخ آن را از نزدیک می شنوند. چمبرلی تاش در طول تاریخ، روزهای سختی را پشت سر گذاشته و امروزه با قرارگیری در نزدیکی بازار بزرگ استانبول و دیگر جاذبه ها اهمیت ویژه ای دارد.

7. محله گالاتا در استانبول

محله گالاتا نیز در فهرست محله های معروف استانبول واقع شده است. این محله را شاید با برج گالاتا در استانبول بشناسید؛ اما جذابیت این محله به این برج ختم نمی گردد. این محله در منطقه مهم بیوگلو واقع شده و به محله هایی معروفی مثل سلطان احمد نزدیک است. بسیاری از گردشگران برای تماشا برج گالاتا از راه خیابان استقلال راهی این محله می شوند. محله گالاتا در زیبایی کم نظیر است و دسترسی مناسبی هم دارد.

8. محله ساری یر در استانبول

اگر بخواهیم فهرست محله های معروف استانبول را ادامه دهیم، به نام ساری یر هم خواهیم رسید. شمالی ترین محله استانبول، که امروزه به محل زندگی ثروتمندان استانبول تبدیل شده، ساری یر نام دارد. صاحبان شرکت های بزرگ و سفیران در این محله زندگی می نمایند. ساری یر در گذشته اما، محل زندگی ماهی گیران بود. شما نیز می توانید آخر هفته خود را مانند ترک ها در این محله معروف بگذرانید. سوار قایق و لنج شده و بعد از قایق سواری در منظره ها و آب و هوای بی نظیر به ساری یر برسید. البته این محله ممکن است در روزهای آخر هفته قدری ترافیک داشته باشد.

9. محله تارابیا رد استانبول

تارابیا شکل تغییر یافته تراپیا، یعنی درمان است. منظره ها و آب و هوای این محله چنان حال آدم را خوب می کرد و درمانگر بود که مردم نام تراپیا را بر این محله گذاشتند. منظره ها تراپیا از گذشته های دور مورد توجه واقع شد و آن را به یکی از محله های معروف استانبول تبدیل کرد. از همین رو آثار تاریخی و کلیساهای بی شماری در این محله شکل گرفت.

شما کدام یک از محله های معروف استانبول را دیده اید؟

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1629

به "9 محله معروف استانبول را بشناسید (تور ارزان استانبول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 محله معروف استانبول را بشناسید (تور ارزان استانبول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید