مقدار داخلی سازی کراس اوور نو FMC T5 فقط 6 درصد است

به گزارش بازی ناتمام، در سال های گذشته و به واسطه تحریم هایی که هر روز یک گوشه از اقتصاد ایران را نشانه می گرفت، کوشش برای رقابتی کردن در صنعت خودرو بیشتر از قبل ارزشمند شد؛ چراکه درصورت تکیهٔ بخش بیشتری از این صنعت به توان داخل، فشار چنین تحریم هایی کمتر احساس می شد.

مقدار داخلی سازی کراس اوور نو FMC T5 فقط 6 درصد است

با وجود اینکه مدت ها از شکل گیری خودروسازی در ایران می گذرد، اما با وجود تمام پیشرفت ها و کوشش های انجام شده در سال های گذشته به دلایل مختلف نتوانسته آن طور که باید و شاید به خودکفایی و بی نیازی از واردات دست پیدا کند. طبق اطلاعات موجود حدود 25 درصد از قطعات موردنیاز ساخت خودرو در کشور وارداتی و بیشتر مربوط به تجهیزات الکترونیکی و قطعات های تک نظیر ایموبلایزر، ECU و سنسور اکسیژن است. در سال های گذشته این قطعات بیشتر از چین تأمین شده است.

باتوجه به مسائل ناشی از تحریم و خروج بیشتر شرکت های خودروساز خارجی از کشور طی 2 سال گذشته، لزوم داخلی سازی و کاهش وابستگی به واردات در صنعت خودرو موردتأکید و توجه خودروسازی و مسئولان وزارت صنعت قرار گرفته است. قطعاً شناخت و درک این ضرورت اولین و مهم ترین گام برای حرکت صنعت خودرو به سمت بومی سازی حدبیشتری است.

هنوز هم خودروهایی هستند که اندازه داخلی سازی آنها بسیار کم است؛ برای مثال اندازه داخلی سازی خودروی تازه فردا موتور یعنی FMC T5 فقط 6 درصد و احتمالاً همان مونتاژ قطعات است. شرکت فرداموتور حداقل می توانست لاستیک و رنگ این خودرو را داخلی سازی کند. این اندازه داخلی سازی یک خودرو تقریباً کمترین اندازه داخلی سازی در بین مونتاژکاران داخلی به شمار میرود.

آگهی های خرید و فروش خودرو فردا

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1591

به "مقدار داخلی سازی کراس اوور نو FMC T5 فقط 6 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدار داخلی سازی کراس اوور نو FMC T5 فقط 6 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید