نرخ رشد جمعیت آذربایجان شرقی کمتر از متوسط کشوری است

به گزارش بازی ناتمام، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: پیری و سالخوردگی جمعیت، نگرانی آینده کشور و استان است به طوری که اکنون متوسط وزن گروه های سنی در استان بسیار بالا بوده و نرخ رشد جمعیت استان نیز از متوسط کشوری کمتر است.

نرخ رشد جمعیت آذربایجان شرقی کمتر از متوسط کشوری است

محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه، چهارم تیر، در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده استان، با اشاره به فرایند رضایت بخش مبارزه با کرونا در استان، گفت: کرونا امتحان بزرگی برای کشور بود و با وجود تمامی مسائل و تحریم ها توانستیم با برنامه ریزی، عملکرد خوبی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگاران، وی با بیان این که سازمان بهداشت جهانی، تجربه مبارزه با کرونا در ایران را پیروز ارزیابی کرده است، اضافه کرد: تمامی دستگاه ها باید پشتیبان مجموعه بهداشت و درمان باشند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل امروز کشور بحث امنیت غذایی و تغذیه به دلیل چاقی و دیابت است که باید به آن توجه ویژه شود.

پورمحمدی با اشاره به افزایش سن جمعیت استان، گفت: با توجه به مهاجرفرست بودن و به خصوص مهاجرت قشر جوان استان، در آینده با مشکل پیری روبرو خواهیم بود.

رقیه صادق زاده، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه مطرح نمود: در سال گذشته، 1400 بانوی شاغل در وزارت بهداشت تحت غربالگری پیش سرطان قرار گرفته بودند که توصیه می شود، این امر برای تمامی دستگاه ها انجام شود.

بدر شکوهی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این جلسه، در تشریح مصوبات این کارگروه تخصصی در جلسات گذشته، گفت: اقداماتی چون ساماندهی موسسات خیریه، سازمان های مردم نهاد و گروه های داوطلب مردمی با راه اندازی پویش های مجازی، ارائه هشدارهای لازم و تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی، جمع آوری کمک های مردمی و راه اندازی اکیپ های سیار در محلات با هدف اطلاع رسانی و ضدعفونی در آن ها از مصوبات جلسه هفتم این کارگروه است.

وی با اشاره به طرح موضوع و ساماندهی مدیریت پدیده زباله گردی در جلسه سوم کارگروه و اجرایی شدن مصوبات آن، ادامه داد: اجرای طرح پویش مردمی در پاکسازی محیط زیست و بهداشت محیط توسط کلیه دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها، بخشداری ها، شورای اسلامی و دهکمک های استان با مشارکت اقشار مختلف مردم با هدف فرهنگ سازی برای مدیریت کاهش تولید زباله نیز از مصوبات جلسه چهارم این کارگروه است.

وی اضافه کرد: طرح ممنوعیت تبلیغ کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت مردم جامعه نیز در این کارگروه تصویب و اجرایی شده است.

بدرشکوهی هم چنین اظهار کرد: طرح موضوع ارتقای پوشش بیمه سلامت همگانی در سطح استان به خصوص در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته نیز از دیگر اقدامات این کارگروه در جلسات گذشته بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 567

به "نرخ رشد جمعیت آذربایجان شرقی کمتر از متوسط کشوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ رشد جمعیت آذربایجان شرقی کمتر از متوسط کشوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید