پیش بینی مودیز درباره آینده اقتصاد انگلیس، شدیدترین رکود در بین اقتصاد های بزرگ عضو جی20

به گزارش بازی ناتمام، موسسه اعتبارسنجی مودیز پیش بینی می کند تولید ناخالص داخلی انگلیس 10.1 درصد در سال جاری میلادی کوچک شود که شدیدترین رکود در بین اقتصاد های بزرگ عضو جی20 است.

پیش بینی مودیز درباره آینده اقتصاد انگلیس، شدیدترین رکود در بین اقتصاد های بزرگ عضو جی20

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از رویترز، موسسه اعتبارسنجی مودیز در روز جمعه هشدار داد انگلیس بیشترین رکود مالی را در بین اقتصاد های بزرگ دنیا در سال جاری میلادی تجربه خواهد کرد و همه گیری ویروس کرونا بدهی ملی این کشور را به حدود یک چهارم تولید ناخالص داخلی آن می رساند.

طبق گزارش مودیز، جدیدترین بسته محرک مالی دولت انگلیس به ارزش 30 میلیارد پوند (37.9 میلیارد دلار) که در همین هفته اعلام شده باعث بهبود تدریجی اقتصاد این کشور خواهد شد، ولی فشار بیشتری بر شرایط مالی انگلیس وارد می کند.

گروهی از تحلیل گران موسسه مودیز طی یادداشتی نوشتنند: بدهی عمومی انگلیس 24 درصد نسبت به 2019 افزایش می یابد و به 109 درصد تولید ناخالص داخلی در سال جاری میلادی می رسد.

ما پیش بینی می کنیم تولید ناخالص داخلی انگلیس 10.1 درصد در سال جاری میلادی کوچک شود، ولی انتظار داریم در نتیجه برداشته شدن تعطیلی های ناشی از همه گیری ویروس کرونا، اقتصاد فرایند رشد تدریجی خود را آغاز کند و رشد مالی انگلیس در سال آینده میلادی به 7.1 درصد برسد.

موسسه اعتبارسنجی فیچ هم اعلام کرد انتظار دارد اقتصاد انگلیس 9 درصد در سال جاری میلادی کوچک شود. این موسسه قبلا رکود مالی انگلیس را 7.8 درصد پیش بینی کرده بود. کسری بودجه انگلیس هم احتمالا 17 درصد تولید مالی آن خواهد بود.

موسسه مودیز اعلام کرد: پیش بینی های ما نشان می دهد رکود مالی انگلیس بیشتر از سایر اقتصاد های گروه جی 20 بوده است. بی ثباتی همیشگی در مورد مسئله برگزیت مانع رشد مالی انگلیس در نیمه دوم سال جاری میلادی می شود.

صندوق بین المللی پول ماه گذشته بدبینی کمتری نسبت به اقتصاد انگلیس داشت و پیش بینی می کرد فرانسه، ایتالیا و اسپانیا رکود بزرگتری را نسبت به انگلیس تجربه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 604

به "پیش بینی مودیز درباره آینده اقتصاد انگلیس، شدیدترین رکود در بین اقتصاد های بزرگ عضو جی20" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی مودیز درباره آینده اقتصاد انگلیس، شدیدترین رکود در بین اقتصاد های بزرگ عضو جی20"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید