کابوس کرونای هندی، دستاورد نبود نظارت بر رعایت پروتکل ها ، مجازات ناقضان دستورالعمل ها چیست؟

به گزارش بازی ناتمام، میزان نظارت بر رعایت پروتکل ها از طریق مردم باید از طرف مسئولان با مجازات بازدارنده و تاثیر گذار همراه باشد تا شاید تعداد تلفات این بیماری کاهش پیدا کند.

کابوس کرونای هندی، دستاورد نبود نظارت بر رعایت پروتکل ها ، مجازات ناقضان دستورالعمل ها چیست؟

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ بایجانی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، فرزانه فراهانی- با گذشت ماهها از انتشار ویروس کرونا در همه نقاط دنیا و همچنین با وجود ساخت واکسن های متعدد، این ویروس مرگبار همچنان می تازد و جان مردم را می گیرد.

متاسفانه برخی از مردم هنوز با گذشت ماهها از انتشار بیماری کرونا و جانباختن میلیون ها نفر در دنیا این بیماری منحوس را جدی نگرفته اند و در رعایت پروتکل ها بهداشتی کوتاهی می کنند.

قربانیان اصلی این روزهای بیماری کرونا را در اغلب موارد افرادی تشکیل می دهند که در رعایت پروتکل ها بهداشتی کوتاهی می کنند و این قصور گاهی دامنگیر کسانی چون سالمندان و افرادی که در خانه هستند و کمترین تردد در فضای عمومی را دارند هم می گردد.

دهها شهر کشور طی روزهای اخیر به شرایط قرمز بازگشته اند و فشار غیر قابل تحملی بر روی کادر درمان در مراکز بستری بیماران کرونایی حاکم شده است و متاسفانه مسئولان باز هم دیر به فکر هشدار و اخطار به مردم در راستای رعایت پروتکل ها افتاده اند و موج پنجم با خیزی بالا فرایند افزایشی ابتلا مردم به کرونا را خبر می دهد.

بیماری و مرگ عاقبت شوخی با کرونا!

ویروس کرونای هندی در حال حاضر در همه جای کشور منتشر شده است و متاسفانه دلیل عمده این اتفاق عدم رعایت پروتکل ها و دستورالعملهای بهداشتی از طریق مردم به ویژه در استان سیستان و بلوچستان است که هنوز موج چهارم با تلفات سنگینش را پست سر نگذاشته مردم را دچار کابوسی تازه ساخته است.

سیستان و بلوچستان از استان های محروم و کم برخوردار کشور است و مردمان نجیب این منطقه با وجود تمام فقری که سالهای سال از آن رنج می برند، همچنان در کمبودها و قصور در رفع محرومیت ها و کوتاهی مسئولان صبر پیشه کرده اند.

در حال حاضر شرایط بیماری کرونا و سرعت انتشار ویروس در استان سیستان و بلوچستان بیش از سایر استان ها مشاهده شده است و قربانیان متعددی هم به جا نهاده است.

به گفته مسئولان بخش گسترده ای از تسریع سرعت انتقال بیماری و توسعه کرونا در سیستان، به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف مردم بازمی گردد و با وجود فقر مالی که مردم این استان مرزی را تحت فشار قرار داده است، واضح به نظر می رسد که حمایت دولت و مسئولان حوزه سلامت از مردم در جهت تهیه اقلام بهداشتی مورد نیاز مثل ماسک و مواد ضد عفونی کننده جزو واجبات برنامه ریزی در جهت کنترل این ویروس مرگبار است.

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به طور ویژه استان های درگیر را باید مورد نظارت و دقت و کمک قرار دهیم.

رئیسی گفت: در سیستان و بلوچستان که ارتباط مستقیمی با استاندار آنجا برقرار شد و مسائل و مسائل مطرح شد و قرار شد به صورت ویژه کمک هایی ارسال گردد و اگر نیاز باشد، بیشتر کمک ها انجام گردد و البته زیرساخت ها برای شیوع بیماری و پذیرش بیمار مهم است. خوشبختانه در زمینه اکسیژن ساز و تخت در استان سیستان و بلوچستان مشل خاصی نیست، اما اقدامات بیشتری به ویژه در حوزه نظارت و رعایت پروتکل ها و اعمال قانون با پروتکل شکنان نیاز است که در این منطقه انجام گردد.

وی تاکید کرد: اندازه رعایت پروتکل ها در سیستان و بلوچستان به طور میانگین زیر 50 درصد است و نیاز است که مردم عزیز و صبور آن منطقه در رعایت پروتکل ها دقت بیشتری را داشته باشند.

با وجود صحبت های معاون بهداشت وزیر بهداشت، در حال حاضر که سیستان و بلوچستان یکی از استان هایی است که نسبت به دیگر استان ها بیشتر با بیماری کرونا درگیر است، حمایت همه جانبه مسئولان حوزه سلامت از مردم در جهت عبور آسانتر از این بحران امری ضروری و حیاتی شمرده می گردد.

ضرورت معین مجازات بازدارنده برای ناقضان دستورالعملهای بهداشتی!

جانباختن صدها نفر از هموطنان به دلیل عدم معین محدودیت های تردد در نوروز سال جاری خاطره تلخی را در نخستین روزهای سال برای مردم به جا گذاشت و باز هم جان مسئولان است که در نبود نظارت های دقیق و اصولی قربانی بی تدبیری می گردد.

مردم ساکن در استان های شرقی و جنوب شرقی کشور که این روزها بیش از سایرین در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند و متاسفانه آمار جانباختگان این بیماری در شهرهای منطقه ها مذکور هم بیشتر از دیگر شهرها و استان های کشور است، نیازمند مساعدت مسئولان هستند تا با تلفات و آسیب کمتری از این دوره بحران گذر کنند.

از طرف دیگر اندازه نظارت بر رعایت پروتکل ها از طریق مردم باید از طرف مسئولان با مجازات بازدارنده و تاثیر گذار همراه باشد و به این شکل مردم با جدی گرفتن قدرت و سرعت سرایت و مرگبار بودن ویروس بیماری کرونا را درک و باور کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1203

به "کابوس کرونای هندی، دستاورد نبود نظارت بر رعایت پروتکل ها ، مجازات ناقضان دستورالعمل ها چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابوس کرونای هندی، دستاورد نبود نظارت بر رعایت پروتکل ها ، مجازات ناقضان دستورالعمل ها چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید