کاپادوکیا؛ شهر تاریخی و محبوب گردشگران در ترکیه، عکس

به گزارش بازی ناتمام، چیزی که کاپادوکیا را در میان گردشگران معروف نموده است بالن سواری در آسمان زیبای این منطقه است. این مکان باورنکردنی بر اثر فرسایش زمین، فوران های آتشفشانی و سنگ های نرمی است که نتیجه تحت فشار قرار دریافت خاکستر های آتشفشانی به وجود آمده است. برای کشف واقعیت ها و زیبایی های شهر ترکیه این لیست از بهترین مکان هایی که می توانید در کاپادوکیا دیدن کنید را همراه خود داشته باشید.

کاپادوکیا؛ شهر تاریخی و محبوب گردشگران در ترکیه، عکس

از سفر با تور پاتایا 1400 لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

1- شهر زیر زمینی Kaymakli

همانطور که میدانیم این شهر زیر تپه ای به دژ و سنگری برای Kaymakli. این مکان در سال 1964 به رو پی بازدیدنمایندگان باز شد. مردم روستای کایماکلی خانه های خود را نزدیک به 100 تونل زیر زمینی ساخته اند. این شهر زیر زمینی زیبا 8 طبقه زیر زمین دارد کهبازدیدنمایندکان می توانند از 4 طبقه آن دیدن نمایند. اگر به ترکیه سفرکردید دیدن از این مکان زیبا را از دست ندهید.

آدرس: مرکز منطقه آناتولی ترکیه

3- دره Ihlara

این دره زیبا که در قسمت جنوب غربی منطقه کاپادوکیا واقع شده است یکی از مهمترین جاذبه های توریستی است که بازدیدنمایندگان زیادی را بخاطر زمین های کشاورزی و درختان معروف و بلندش به این منطقه می کشاند. در دوران بیزانس این مکان برای عقب نشینی جامعه راهبان بوده کسانی که کلیسا ها و مجموعه صومعه ها را همانند صخره ای ساخته اند. در این مجموعه دیدن از سه کلیسای Fragrant، Snake و St. George را نباید از دست بدهید. این روستا 4000 مکان برای اقامت، 100 کلیسا به شکل غار که روی دیوارهای آن نقاشی شده و جمعیتی حدود80.000 نفر را در خود جای داده.

آدرس: ترکیه، استان آکسارای

4- قلعه اوجیسار Uchisar

در بین تمامی جاهای دیدنی کاپادوکیا این قلعه از معروف ترین جاذبه های این منطقه است.قلعه اوجیستار در بلندترین نطقه کاپادوکیا در جاده Nevsehir-Goreme واقع شده است و حدود 5 کیلومتر از گوریمی فاصله دارد. سفر به کاپادوکیا و دیدن مناطق زیبا و باشکوه اطراف بر فراز کوه Erciye را از دست ندهید.

5- موزه رو باز گوریمی(Goreme)

این موزه یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید در کاپادوکیا ببینید. این موزه شبیه به یک مجموعه صومعه یا عبادتگاه عظیم است که متشکل از سالن های غذاخوری، خانه ها و اقامتگاه های راهبان که کنارهم دیگر قرار دارند که هر اقامتگاه کلیسای خودش را دارد. این موزه از سال 1984 در سایت جهانی یونسکو ثبت شده و جز دومین مکان های ترکیه بود که ثبت جهانی شد.

ساعات بازدید: 8 صبح تا 7:30 عصر

آدرس: ترکیه، مرکز استان نوشهیر، خیابان موزه

6- شهر آوانوس

یکی از شهر هایی که گردشگران زیادی را مجذوب خود می نماید شهر آوانوس است. این شهر که در فاصله 8 کیلومتری از شهرگوریمی واقع شده است به مراکز خریدش بسیار معروف است. آوانوس شهری دوست داشتنی است که دارای امکانات مدرن ، حمام های ترکی و توریستی است.

7- دره پاساباگ (Pasabag)

این دره زیبا در جاده Zelve واقع شده است. هنگامی که از گوریمی و شهر آوانوس حرکت می کنید، میتوانید در میان یک زمین انگور عظیم ستون های زیبایی با سنگ های حفره دار که از زمین سر بلند نموده اند را ببینید.

8- شهر زیر زمینی درینکویو (Derinkuyu)

این شهر زیر زمینی در استان نوشهر ترکیه واقع شده است. یکی از عمیق ترین پناهگاه های زیر زمینی است که مسیحیان برای در امان ماندن از حمله دشمنانشان ازآن استفاده می کردند. این غار دارای راهروهای بسیار باریکی است که به راحتی میتوانید در آن مانند یک کاوشگر قدم بزنید وچون افراد زیادی از این مکان زیبا اطلاعی ندارندمانند مکان های دیگر این منطقه زیاد شلوغ نیست.

چگونه می توان به کاپادوکیه رفت؟

به وسیله فرودگاه ارکلیت واقع در کایسری(Kayseri) و فرودگاه آتاتورک استانبول، می توانید به کاپادوکیا بروید.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 742

به "کاپادوکیا؛ شهر تاریخی و محبوب گردشگران در ترکیه، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاپادوکیا؛ شهر تاریخی و محبوب گردشگران در ترکیه، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید