کلید حل مشکل مسکن استان تهران، زمین است

به گزارش بازی ناتمام، منصوری از تخصیص 3 هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در شهرستان های دماوند، فیروزکوه، پیشوا، ورامین، قرچک و اسلامشهر اطلاع داد.

کلید حل مشکل مسکن استان تهران، زمین است

محسن منصوری در جلسه ستاد مسکن با اشاره به تقسیم کار قبلی مبنی بر پذیرش تعهد اجرای مسکن به وسیله شهرداران اظهار کرد: مقرر شده بود شهرداران اراضی مناسب را به ستاد مسکن استان ارجاع دهند، البته قدری از برنامه زمانبندی عقب هستیم که تسریع این مسئله مورد تاکید نهاده شد.

وی اضافه کرد: شهرداری ها تعهد نموده بودند برای 130 هزار واحد کارسازی انجام دهند که در فاز اول 55 هزار واحد در دستورکار نهاده شده، زمین ها شناسایی شده و فرآیند اجرایی باید تسریع گردد.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کلید حل مشکل مسکن در استان تهران، زمین است، گفت: به لحاظ اراضی مسائل مختلفی داشتیم با این حال در این جلسه برای چند زمین بزرگ به مساحت بیش از 3 هزار هکتار در شهرستان های دماوند، فیروزکوه، پیشوا، ورامین، قرچک و اسلامشهر تصمیم گیری شد تا فرآیند اجرایی آن پیگیری گردد.

منصوری با بیان اینکه مقرر شد با توجه به احتیاج غرب استان در اسرع وقت، اراضی پیشنهاد گردد، گفت: با توجه به تمرکز ساخت و ساز ها در شهر های نو در خصوص الحاق اراضی به دو شهر پرند و پردیس تصمیم گرفته شده تا به حل مسائل یاری می نماید.

وی ادامه داد: بعضی موارد بالادستی از جمله سیاست گذاری در حوزه راه و شهرسازی مثل سیاست های ثبت نامی احتیاج به بازنگری دارد که مقرر شد این مسئله طی جلسه با وزیر راه و شهرسازی مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

استاندار تهران در خصوص مسائل ثبت نام توضیح داد: بین افرادی که ثبت نام می نمایند تا رسیدن به مرحله واریز وجه ریزش زیادی وجود دارد که بخشی به سبب قید و بند های ثبت نام است، در حالی که باید گزینه های مختلف پیش روی شهروندان قرار گیرد.

منصوری توضیح داد: به فرمانداران و شهرداران تاکید شد تا جلسات را به صورت مستمر برگزار نمایند تا تعهد 600 هزار واحدی ساخت مسکن در استان تهران طی 4 سال محقق گردد.

خبرنگاران اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 شهریور 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1623

به "کلید حل مشکل مسکن استان تهران، زمین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلید حل مشکل مسکن استان تهران، زمین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید