کیفیت محیط زندگی بر ابتلا به دیابت تاثیر دارد

به گزارش بازی ناتمام، نتایج مطالعه ای با موضوع تاثیر محیط و فاکتورهای آن بر ابتلای افراد به بیماری دیابت نوع 2 منتشر شده است که ارتباط این دو مقوله را نشان می دهد.

کیفیت محیط زندگی بر ابتلا به دیابت تاثیر دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، گروهی از محققان آمریکایی در مطالعه ای به آنالیز تاثیر فاکتورهای محیطی بر خطر ابتلا به دیابت نوع 2 پرداختند. آنها در این مطالعه تاثیر کیفیت محیط زندگی را بر این موضوع در بیش از 3 هزار منطقه در آمریکا آنالیز کردند و نتایج به تفاوت های چشمگیری بین مناطق شهری و روستایی پی بردند. این تحقیق نشان داد که چندین فاکتور محیطی بر خطر ابتلا به دیابت نوع 2 اثر می گذارند.

براساس یافته های این مطالعه، موارد ابتلا به دیابت نوع 2 طی چند سال اخیر در آمریکا افزایش یافته و در فاصله سال های 2002 تا 2012 هر سال 4/8 درصد به تعداد آنها افزوده شده است.

محققان در این مطالعه شاخص هایی برای کیفیت زیست محیطی ارائه کردند که شامل اطلاعاتی در خصوص کیفیت هوا، آب و خاک و فاکتورهای جامعه شناختی (میانگین درآمد خانوار، تحصیلات و میزان جرائم خشونت بار) در مناطقِ مورد نظر بود.

آنها با ارزیابی اطلاعات به دست آمده تاکید کردند که در مجموع کیفیت نامناسب محیط زندگی با افزایش موارد ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 22

به "کیفیت محیط زندگی بر ابتلا به دیابت تاثیر دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت محیط زندگی بر ابتلا به دیابت تاثیر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید