20درصد نفت و گاز کشور در کهگیلویه و بویراحمد فراوری می گردد، عمق محرومیت در استان زیاد است

به گزارش بازی ناتمام، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 20درصد نفت و گاز کشور در شهرستان های گچساران و بهمئی این استان فراوری می گردد.

20درصد نفت و گاز کشور در کهگیلویه و بویراحمد فراوری می گردد، عمق محرومیت در استان زیاد است

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

حسین کلانتری دوشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و نشست اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور، اضافه کرد: برای راه آهن اقلید- یاسوج 1300 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به پتانسیل ها، استان قطب قطعی گیاهان دارویی کشور است، اظهارکرد: در بخش باغات و کشاورزی استان پتانسیل ها و فراوریات خوبی را داراست و باید مورد توجه قرار بگیرد، توضیح داد: این استان در فراوری سیب درختی، آبزیان و گیاهان دارویی دارای صندلی های تک رقمی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان به پایتخت طبیعت ایران معروف است، بیان نمود: بیش از 20 درصد جنگل های زاگرس و 8 درصد جنگل های کشور متعلق به استان است و آب های روان و منابع آبی آن قریب به 10 درصد ظرفیت کشور را تشکیل می دهد.

کلانتری با بیان اینکه قریب به 20 درصد ذخایر نفت و گاز کشور نیز در استان قرار گرفته و ظرفیت های آن در همه بخش ها محسوس است، توضیح داد: در زمینه های مختلف ظرفیت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در استان با جمعیت 713 هزار نفر جمعیت و یک درصد وسعت و جمعیت کشور، داریم.

وی با بیان اینکه استان ظرفیت های گردشگری بالایی را نیز در خود دارد، ادامه داد: گردشگری طبیعی و تاریخی بخشی از ظرفیتهای گردشگری این استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح نمود: این استان دارای نیروی انسانی مستعد و خوب است، بیان نمود: در استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود محرومیت های مطلق مانده از دوران ستم شاهی، نظام گام های بلاندی برداشته است اما عمق محرومیت در این استان زیاد است.

کلانتری اظهارکرد: پروژه های زیادی در حوزه آب، برق و انرژی در سطح استان با اعتباری بالغ بر 8300 میلیارد تومان در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه 384 طرح مالی و پروژه عمرانی طی دهه فجر امسال به بهره برداری رسیده و یا کلنگ زنی می گردد، تاکید نمود: با بهره برداری از این پروزه ها 3284 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 1.5 میلیارد تومان پروژه طی دهه فجر امسال در استان افتتاح و کلنگ زنی می گردد، توضیح داد: 80 درصد پروژه های دهه فجر امسال افتتاحی است.

کلانتری گفت: 1476 طرح مالی و پروژه عمرانی در استان داریم که از اعتبارات سال 98 ابلاغ داشتند و یک میلیارد و 410 میلیون تومان ابلاغ اعتبارات استان بوده که 344 میلیارد تومان در حوزه پروژه های ملی است.

وی بیان نمود: بخاطر توپوگرافی استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه راهسازی در این استان چندین برابر سایر استان های کشور است که در این خصوص نیازمند توجه بیشتر از گذشته هستیم.

به گزارش خبرنگاران، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشادت های مردم استان، بیان نمود: استان در دوران دفاع مقدس نیز به نسبت جمعیت بیشترین شهید را تقدیم انقلاب نموده و در دوران طاغوت نیز مردم این استان آنچنان مقابل رژیم ستمگر ایستادند که توسط عوامل رژیم بمباران شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 245

به "20درصد نفت و گاز کشور در کهگیلویه و بویراحمد فراوری می گردد، عمق محرومیت در استان زیاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20درصد نفت و گاز کشور در کهگیلویه و بویراحمد فراوری می گردد، عمق محرومیت در استان زیاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید