8 فایده نوشیدن آب داغ برای بدن

به گزارش بازی ناتمام، مجله سلامت/ نوشیدن آب کافی از پوست، ماهیچه ها و سلامت مفاصل بدنمان به خوبی محافظت می نماید. آب باعث می گردد که سلول های بدن مواد مغذی مورد احتیاج را جذب نموده و با عفونت ها مبارزه کند. اما نوشیدن روزانه چند لیوان آب گرم یا داغ حتی فوایدی بیشتر دارد.

8 فایده نوشیدن آب داغ برای بدن

محققان معتقدند که آب داغ می تواند سلامت بدن را تضمین کند. بنابر تحقیقات، نوشیدن آب داغ فواید زیر را به همراه دارد:

1- دستگاه گوارش سالم تر

مصرف نکردن آب کافی، بدن را دچار خشکی و در نتیجه کم شدن حرکات روده ای و ابتلا به یبوست می نماید. یبوست نیز فرد را دچار مسائلی چون هموروئید و نفخ می نماید. اما نوشیدن آب داغ یبوست را از میان برمی دارد.

2- سم زدایی

آب داغ دمای بدن فرد را بالا برده و موجب عرق کردن او می گردد. عرق نیز به وسیله منافذ پوست، مواد سمی را از بدن خارج می نماید.

3- جریان خون بهتر

آب داغ موجب اتساع رگ های خونی و بهبود جریان خون و خونرسانی به ماهیچه ها و اندام های بدن می گردد و در نتیجه به آرامش ماهیچه ها و کاهش دردهای عضلانی یاری می نماید.

4- کاهش وزن

تحقیقات نشان داده است، نوشیدن آب داغ (آبی که به دمای 6/98 درجه رسیده باشد) می تواند تا 40 درصد سوخت و ساز بدن را افزایش داده و در نتیجه موجب کاهش وزن فرد گردد.

5- کاهش درد

از آنجایی که آب داغ جریان خون را بهبود می بخشد، می تواند در کاهش دردهای درونی بدن موثر باشد.

6- ضد سرماخوردگی و سینوزیت

آب داغ می تواند فشار ناشی از سرماخوردگی و آلرژی های بینی و سینوس را رفع کند. بخار آب نیز سینوس ها را باز می نماید. آب داغ، حرکت مخاط را سریع تر نموده و به وسیله بینی و یا خلط گلو، راحت تر از بدن خارج می نماید و فرد در جهت بهبودی سریع قرار می گیرد.

7- مصرف آب داغ با قهوه و یا چای

ترکیب قهوه و یا چای با آب در حد معتدل، جلوی ابتلا به پارکینسون، بعضی سرطان ها، دیابت نوع 2، بیماری کبدی و مسائل قلبی را می گیرد.

8- کاهش اضطراب

در آنالیز ها معین شده است که مصرف آب داغ، به دلیل گرمای آن، حال و روحیه افراد را خوب می نماید

منبع: همگردی
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1019

به "8 فایده نوشیدن آب داغ برای بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 فایده نوشیدن آب داغ برای بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید