اتوبوس برقی از فردا در خیابان های تبریز

به گزارش بازی ناتمام، رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: از روز شنبه 27 فروردین فعالیت اتوبوس برقی به صورت آزمایشی در ناوگان اتوبوسرانی این شهر شروع می گردد.

اتوبوس برقی از فردا در خیابان های تبریز

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا ، رسول برگی در گفت وگویی اظهار کرد: به همت شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تبریز، یک دستگاه اتوبوس برقی ساخت داخل که محصول شرکت شتاب می باشد، به مدت پنج روز از روز شنبه به صورت آزمایشی فعالیت می نماید و در صورت کسب تاییدیه های کارشناسی، اتوبوس های برقی خریداری شده و به ناوگان حمل ونقل عمومی تبریز اضافه می گردد.

وی ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل نقل عمومی تبریز از راهبردهای اصلی شورای ششم و مجموعه شهرداری است که این اتوبوس های برقی تا به حال در شهرهای اصفهان، مشهد و تهران به کارگیری شده است و امیدواریم با اضافه شدن این اتوبوس ها، حرکت ناوگان حمل ونقل عمومی تبریز به سمت حمل ونقل پاک تسریع گردد.

استفاده از اتوبوس های برقی اقدامی ضروری و مهم در جهت اصلاح سیستم حمل ونقل عمومی و کاهش آلودگی هوا است.براساس آمارها هزینه و خسارت های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از آلودگی هوا در کشور سالانه حدود 30 میلیارد دلار است؛ هزینه های سنگین و از آن مهم تر حفظ سلامتی مردم باعث شده تا توجه به استفاده از سوخت های پاک و سالم ازجمله استفاده و توسعه وسایل نقلیه برقی و الکترونیک بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار بگیرد. از اواخر سال 1400 گام هایی در این جهت برداشته شده که در سال نو آثار و نتایج عملی و عینی آنها را به شکل ملموس تری مشاهده می کنیم.

اتوبوس برقی در شهرهای مشهد، اصفهان و تهران

لازم به ذکر است پس از رونمایی نخستین اتوبوس برقی ساخت داخل در شهرهای مشهد و اصفهان، از این اتوبوس در خیابان های تهران و در خط اتوبوسرانی میدان بهارستان - میدان جمهوری اسلامی نیزرونمایی شد. این اتوبوس برقی از روز سه شنبه به مدت 2 روز در یکی از پرترددترین جهتهای اتوبوسرانی تهران به صورت آزمایشی، حدود 1500 مسافر را جابه جا کرد. استقبال شهروندان از این اتوبوس برقی در همین مدت کوتاه خوب بود و این اتوبوس توجه اغلب شهروندان را به خود جلب کرد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1566

به "اتوبوس برقی از فردا در خیابان های تبریز" امتیاز دهید

1 کاربر به "اتوبوس برقی از فردا در خیابان های تبریز" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتوبوس برقی از فردا در خیابان های تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید