ارتباطات شتاب دهنده حوزه اطلاع رسانی و آگاهی است

به گزارش بازی ناتمام، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر همه ابزارها ریلی و جاده ای و مرزی فراهم شود آن چیزی که می تواند شتاب دهنده در حوزه اطلاع رسانی، آگاهی و آموزش و تجارت باشد وجود ارتباطات قوی و گسترده است.

ارتباطات شتاب دهنده حوزه اطلاع رسانی و آگاهی است

احمدعلی موهبتی روز دوشنبه در نشست هماهنگی تکمیل زیرساخت های ارتباطی گفت: سیستان و بلوچستان در بخش ارتباطات با میانگین شاخص های کشور فاصله دارد و پیگیری های متعددی را مردم برای برخی از موضوعات دارند.

وی اضافه نمود: در گذشته بسکمک از مردم پیگیر آب و برق و سایر زیرساخت های مهم بودند اما اکنون ارتباطات مخابراتی و اینترنت برای آنان بسیار با اهمیت تر است زیرا ابزاری برای فروش محصولاتشان محسوب می شود و در بسکمک از موضوعات دیگر نیز بسیارموثر و نقش آفرین است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان نمود: فرهنگ سازی استفاده از ابزار و تجهیزات یک امر اجتناب ناپذیر و ضروری بوده و حتما باید متولیان امر به این موضوع توجه ویژه داشته باشند زیرا اکنون از این ابزار و تجهیزات ارتباطی بطور مطلوب و شایسته استفاده نمی شود و هر از گاهی این موضوع در جامعه اثرات بدی برجا می گذارد.

وی اضافه نمود: امیدواریم این تیغ تیز دست انسان های جراح باشد تا بتوانند مسائل جامعه را رفع کنند در هر صورت باید در نظر داشته باشیم دنیای امروز بدون ارتباطات، تلفن و اینترنت امکان پذیر نیست.

موهبتی بیان نمود: پیرامون مسائلی که در حوزه ارتباطات سیستان و بلوچستان بود پیگیری هایی از قبل در قالب جلسات متعدد اجرا شده چه در سفری که وزیر ارتباطات برای موضوع سیل داشتند و چه بعد از آن، که استمرار داشته است.

وی اضافه نمود: سیستان و بلوچستان بعد مسافت زیاد، تراکم کم و هزینه بالا دارد و باید اقدام ویژه ای در حوزه ارتباطات انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا نهایتا طرحی تهیه که هفته گذشته نهایی شد و وزیر ارتباطات نیز مهر تایید بر اجرای آن گذاشتند.

وی اضافه نمود: براساس این طرح قرار شد وزیر ارتباطات سفری به سیستان و بلوچستان داشته و یک کار انقلابی را در حوزه ارتباطات این استان انجام دهند.

موهبتی بیان نمود: سال گذشته در جریان انتخابات در برآوردها بدترین شرایط در حوزه قطع ارتباطات برای این استان پیش بینی شده بود که با تلاش دست اندرکاران اقدام بسیار مثبتی انجام گرفت.

وی شرح داد: مدیران مخابرات، مجموعه فرمانداران باید تلاش کنند و اولویت بندی کرده و متناسب با ظرفیت ها آنچه که سریع به نتبجه می رسد نخست انجام دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان شرح داد: برای این منظور در گام اول در مکان هایی که سایت هایی وجود دارد و ارتباطات مخابرات را برقرار کرده ولی امکان پهنای باند برای اینترنت وجود ندارد باید پهنای باندی باز و یکسری دستگاه ها و تجهیزات نصب شود.

وی اضافه نمود: گام دوم نصب سایت هایی که در کمترین زمان قابلیت نصب و اجرا داشته باشد و در این زمینه باید سایت ها در مکانهایی استقرار یابند که مردم محلی تعهد نگهداری و مدیریت آنها را برعهده داشته باشند.

موهبتی بیان نمود: موضوع دیگر فیبر نوری است زیرا نقاطی در سیستان و بلوچستان است که فیبر وجود ندارد و این یک اولویت ویژه است.

وی شرح داد: موضوع فیبر نوری باید با حداکثر سرعت پیگیری شود و حداکثر اولویت این باشد که فیبرها زمینی نصب شود مگر اینکه امکانش وجود نداشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان نمود: تا پایان سالجاری باید وضعیتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بوجود آید که استان ما چیزی از بقیه استان ها کم نداشته باشد.

وی تاکید کرد: قطعا دستگاه های اجرایی موظف به کمک هستند و فرمانداران باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرده تا جهت باز و تسهیل شود.

گفته می شود قرار است آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفری 10 روزه به سیستان و بلوچستان انقلابی در حوزه ارتباطات این استان ایجاد کند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 886

به "ارتباطات شتاب دهنده حوزه اطلاع رسانی و آگاهی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباطات شتاب دهنده حوزه اطلاع رسانی و آگاهی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید