اردوغان: اربکان پرچمدار عدالت و خدمت به کشور بود

به گزارش بازی ناتمام، رئیس جمهور ترکیه در مراسم گرامیداشت نجم الدین اربکان او را پرچمدار عدالت و خدمت به کشور و ملت دانست.

اردوغان: اربکان پرچمدار عدالت و خدمت به کشور بود

به گزارش خبرنگاران، به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در یک پیغام ویدئویی به چهارمین سمپوزیوم بین المللی نجم الدین اربکان که در دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا برگزار گردید، با طلب رحمت برای اربکان، اظهارداشت: همانطور که ستارگان در تاریکی شب جهت ما را به ما نشان می دهند، چنین بزرگانی نیز در سختی ها چراغی برای ملت خود خواهند بود. آنها جوامعی را که در آن زندگی می نمایند با مبارزات خود در راه حقیقت راهنمایی می نمایند و پرچمدار عدالت و خدمت به کشور و ملت هستند.

وی اضافه کرد: سال های زیادی را در عرصه سیاست با مرحوم اربکان گذراندم. او شخصیتی برجسته بود.استاد فقید ما روشنفکر بزرگی بود که 85 سال زندگی سخت خود را وقف آموزش، خدمت و گشایش افق های این کشور کرد و قبل از مبارزه در عرصه سیاست، دانشمندی واقعی بود که با دستاوردهای برجسته در آموزشگاه مخصوصا در رشته مهندسی برای ملت و کشورش کوشش نموده زندگی خود را وقف صنعتی شدن ترکیه کرد.

اردوغان با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی اربکان اصالت وی بود، گفت: معلم ما به جای پیوستن به روندهای سیاسی فعلی راه سوم را به ملت پیشنهاد کرد و آرمانهای وی از ارزش های تمدنی ما الهام گرفته بود. حرکت وی برای دفاع از استقلال ترکیه و آینده ملت عزیزمان و بعلاوه مبارزه صلح آمیز برای همه مسلمانان و بشریت بود.

اردوغان در سرانجام پیغام خود توضیح داد: با کمال خرسندی اعلام می کنم که در 19 سال گذشته، بخش مهمی از آرمان های اربکان فقید را که برای آن جان خود را وقف کرد و رنج کشید، به واقعیت تبدیل کردیم.

لازم به ذکر است نجم الدین اربکان، موسس حزب رفاه و حزب سلامت ملی ترکیه بوده و بین سال های 1996 تا 1997 نخست وزیر کشور بود.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1347

به "اردوغان: اربکان پرچمدار عدالت و خدمت به کشور بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: اربکان پرچمدار عدالت و خدمت به کشور بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید