استفاده از مازوت چقدر احتمال دارد؟ ، آیا زمستان کمبود گاز داریم؟

به گزارش بازی ناتمام، به گزارش خبرنگاران، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ادعا نموده بود که دولت نو برنامه استفاده از مازوت ندارد. او گفته بود که استفاده از مازوت آخرین انتخاب وزارت نفت برای تامین سوخت است.

استفاده از مازوت چقدر احتمال دارد؟ ، آیا زمستان کمبود گاز داریم؟

این در حالی است که سال پیش، وزارت نفت به علت ناتوانی در تامین خوراک سوختی در بخش صنعت، مجبور شد از گاز مایع استفاده کند. محمد آقایی، کارشناس انرژی در همین باره به خبرنگاران می گوید: ما ناگزیر به استفاده از مازوتیم.

این کارشناس انرژی ادامه می دهد: دولت نو قول داده 4 میلیون واحد مسکونی ساخته گردد. این یعنی شهری با جمعیت 16 میلیون نفر در حال ساخته شدن است. چنین جمعیتی احتیاج به گاز دارد.

آقایی اعلام می نماید که زمستان سال جاری قطعا دچار کسری گاز هستیم: برای این حجم از ساخت وساز احتیاج به گاز داریم و منابع ما بسیار محدود است.

او ابراز ناراحتی می نماید: یکی از مسائل کمتر دیده شده در کشور ما وجود 25 میلیون بخاری غیراستاندارد است که گاز را هدر می دهند.

بنابراین به نظر می رسد کمبود گاز در زمستان اجتناب ناپذیر باشد اما آیا می توانیم از مازوت استفاده نکنیم؟ آقایی پاسخ می دهد: دولت در این زمستان ناچار است از مازوت استفاده کند. نمی توانیم از گاز برای تامین انرژی استفاده کنیم و جایگزینی بقیه گازها با مازوت، عقلانی نیست.

شرکت ملی نفت در حالی چنین اظهاراتی داشت که سخنگوی صنعت برق هم قبلا گفته بود: زمستان سال جاری برای تامین برق از سوخت مایع در نیروگاه ها استفاده می گردد تا مسئله ای در زمستان پیش نیاید.

برای مطالعه بیشتر در همین باره، گزارش چرا نباید از مازوت استفاده کنیم؟ را هم بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1327

به "استفاده از مازوت چقدر احتمال دارد؟ ، آیا زمستان کمبود گاز داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از مازوت چقدر احتمال دارد؟ ، آیا زمستان کمبود گاز داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید