اقدامات ضروری برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا در روزهای پاییزی

به گزارش بازی ناتمام، سرماخوردگی و آنفولانزا شاید در تمام فصول سال وجود داشته باشند، اما ابتلا به این بیماری ها در فصول سرد سال بیشتر می گردد و به علت ضعف بدنی، سردرد و گلودرد، مشاوره آنلاین پزشکی می تواند گزینه مناسب تری از مراجعه حضوری به پزشک باشد.

اقدامات ضروری برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا در روزهای پاییزی

علائم سرماخوردگی

بسیاری از افراد در خصوص تفاوت آنفولانزا و سرماخوردگی اطلاعات کاملی ندارند و از راه چاره های درمانی اشتباهی استفاده می نمایند. در این بخش علائم سرماخوردگی را آنالیز خواهیم کرد. این علائم را می توان به سه دسته تقسیم بندی کرد:

  • علائم مخاطی شامل وارد شدن فشار به سینوس ها، ترشح مخاط بینی، آبریزش و گرفتگی بینی، عدم تشخیص بو و مزه، عطسه های مکرر و غیره است.
  • علائم ایجاد شده در سر شامل ایجاد اشک در چشم، سر درد و گلو درد، سرفه و ایجاد سوزش گلو در هنگام قورت دادن و خوردن غذا است.
  • علائم ایجاد شده در بدن می تواند شامل خستگی و کوفتگی مفرط بدن، تب پایین، احساس ناراحتی در قفسه سینه، سرما و لرزش و احساس سنگینی در هنگام نفس کشیدن باشد.

اقدامات لازم در هنگام سرماخوردگی

سرماخوردگی

در هنگام وقوع هر نوع بیماری باید اقدامات لازم برای درمان آن را بدانید تا سریع تر بهبود یابید تا خللی در کار و زندگیتان پیش نیاید.

1. مراجعه به پزشک آنلاین یا حضوری

اولین موردی که بعد از بروز هرگونه علائم ذکر شده باید انجام دهید، مراجعه به پزشک است. اما بیشتر بیماران به علت بد حالی و کوفتگی و درد بدن امکان مراجعه حضوری به مطب پزشک را ندارند. برای این مورد می توانید از مشاوره آنلاین با پزشک عمومی در برنامه حال بهره ببرید. در مشاوره پزشکی آنلاین حال، پزشک شرح حال بیمار را به صورت آنلاین (چت، تلفنی یا ویدیویی) جویا می گردد و بیمار به صورت دقیق و با جزئیات اطلاعات لازم را در اختیار پزشک آنلاین قرار می دهد و سپس پزشک توصیه های لازم برای درمان و نسخه را برای بیمار می فرستد.

2. استراحت کافی

یکی دیگر از مواردی که برای درمان سرماخوردگی پیشنهاد می گردد، استراحت است. سعی کنید بعد از مشاوره با پزشک آنلاین، ساعاتی از روز را در تخت خواب خود بگذرانید و استراحت کنید. استراحت باعث می گردد بدن شما انرژی تحلیل رفته به علت بیماری را مجددا به دست آورده و با نیرو و انرژی بیشتری با بیماری مبارزه کند تا سریعا بهتر گردد. به عبارتی می توان گفت استراحت روند بهبود بیماری را تسریع می بخشد و شما می توانید زودتر به زندگی عادی خود بازگردید.

3. تهیه سریع دارو

درمان دارویی برترین روش برای درمان سریع تر بیماری است، از این رو توصیه می گردد نسخه پزشک و داروهای تجویز شده را تهیه نموده و طبق ساعت تعیین شده مصرف کنید. همچون مراجعه حضوری به مطب که برای بسیاری از بیماران امر مشکل و طاقت فرسایی بود، مراجعه به داروخانه و ایستادن در صف های طولانی خرید دارو کاری سخت و غیر ممکن به شمار می آید. در این قسمت مجددا می توانید از خدمات بی نظیر برنامه حال بهره ببرید. یکی از خدمات این برنامه داروخانه آنلاین است که شما می توانید نسخه پزشک را بارگذاری نموده و داروهای خود را سریعا درب منزل تحویل بگیرید. حتی در مجله سلامت حال، بخشی به عنوان اطلاعات دارویی وجود دارد که می توانید از آنجا در خصوص داروهای تجویز شده و نحوه استفاده، تاثیر گذاری و غیره اطلاع یابید.

اگر انرژی و توان گرفتن مشاوره آنلاین را هم نداشتید، می توانید از یک پزشک درخواست کنید تا در منزل شما ر ویزیت کند.

ویزیت پزشک عمومی در منزل هم ممکن است!

ویزیت پزشک عمومی

اگر امکان ویزیت حضوری و آنلاین به وسیله پزشک را ندارید، بهتر است از خدمات پزشک در منزل حال استفده کنید. ابتدا به قسمت پزشک در منزل اپلیکیشن مراجعه کنید، سپس شهر و خدمات پزشکی در منزل را انتخاب کنید و ویزیت پزشک مورد نظرتان را انتخاب کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات و پرداخت نیز جهت هماهنگی با شما تماس گرفته می گردد.

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص یکی از بیماری های شایع ولی کم خطر اطلاعات کاملی دریافت کردید. بعلاوه در ادامه روش ها و اقداماتی ضروری برای درمان این بیماری را مطالعه نمودید. همانطور که در بخش های مختلف مقاله شرح داده شد، برنامه سرویس آنلاین پزشکی و سلامت حال یکی از برترین برنامه هایی خدمات پزشکی است که برای رفاه حال بیماران در نظر گرفته است.

این برنامه هم اکنون یکی از برنامه های زیر مجموعه اپلیکیشن آپ به شمار می آید و شما می توانید با مراجعه به بخش سلامت آپ از این برنامه بهره ببرید. بخش های مختلفی در این برنامه وجود دارد که می توانید با توجه به شرایط خود و بیمارتان از آن ها بهره ببرید. این خدمات شامل مشاوره آنلاین روانشناسی، مشاوره آنلاین پزشکی، آزمایش در منزل، نوبت دهی آنلاین، فروش تجهیزات پزشکی، سرویس اقساطی سلامت و غیره است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات و امکانات این برنامه کاربردی وارد وبسایت حال (https://haal.ir) شوید یا اپلیکیشن اندروید حال را دانلود کنید.

منبع: هفت گنج
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1649

به "اقدامات ضروری برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا در روزهای پاییزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات ضروری برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا در روزهای پاییزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید