اوبرایان: آمریکا خواهان مذاکرات جدی هسته ای با روسیه و چین است

به گزارش بازی ناتمام، در حالی که روسیه از قبل آمادگی خود برای گفت وگو را اعلام نموده، مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی گفت: واشنگتن سعی دارد به زودی مذاکرات جدی با مقامات مسکو و پکن درباره کاهش سلاح های هسته ای انجام دهد.

اوبرایان: آمریکا خواهان مذاکرات جدی هسته ای با روسیه و چین است

با تورهای ارزان قیمت چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، نوشت: رابرت اوبرایان مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی بیان کرد که واشنگتن انتظار دارد تا مذاکرات جدی با مقامات مسکو و پکن در زمینه کاهش ذخایر هسته ای انجام گردد.

اوبایان که صبحامروز در شورای آتلانتیک در واشنگتن صحبت می کرد، با اعلام این مسئله، گفت: ایالات متحده با کوشش های رئیس جمهور دونالد ترامپ و وزارت دفاع، از پیمان نابودی موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر که ناکارآمد و منسوخ شده بود، خارج شده است و امیدوار است که در ماه های آینده بتواند روسیه و حتی چین را به میز مذاکره بکشاند تا یک بحث جدی درباره کاهش سلاح های هسته ای با آنها انجام دهد.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا پیش از این ، در اوایل ماه فوریه از آمادگی برای مذاکره با روسیه درباره کنترل تسلیحات و مسائل هسته ای اطلاع داد، ولی با این حال ، جزئیات مربوط به زمان این نشست و همچنین قالب مذاکرات را فاش نکرده، و فقط یادآور که چین هم باید در چنین مذاکراتی شرکت کند.

کاخ کرملین به این اظهارات واکنش نشان داد و بیان کرد که مقامات مسکو مدتهاست لزوم تبادل نظر درباره این موضوع را پیشنهاد داده است، بنابراین آنها آماده برقراری تماس ها در هر سطحی هستند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز اخیراً در مصاحبه ای بیان کرد که این کشور حاضر است درباره احتمال گنجاندن تسلیحات جدید روسی مانند سامانه های موشکی سرمت و آوانگارد در پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی گفت وگو کند. البته در عین حال، ایالات متحده و کشورهای غربی هم باید همین کار را انجام داده و از فراوری چنین سلاح هایی خودداری نمایند .

از سوی دیگر، آمریکا نیز خواهان پیوستن چین به فرایند جدید گفت وگوها در باره کاهش تسلیحات راهبردی است که البته مقامات پکن تمایلی برای اینکار نشان نداده و مایل نیستند توان بالقوه دفاعی کشورشان را محدود نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 157

به "اوبرایان: آمریکا خواهان مذاکرات جدی هسته ای با روسیه و چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوبرایان: آمریکا خواهان مذاکرات جدی هسته ای با روسیه و چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید