بازسازی موزه هنرهای معاصر در ایستگاه پایانی

به گزارش بازی ناتمام، تورج فرهادی شهردار منطقه 6 تهران در بازدید از فرایند بازسازی موزه هنرهای معاصر، بر نقش بی بدلیل هنر در تعالی و ارتقای فرهنگ هرجامعه ای تاکید نمود.

بازسازی موزه هنرهای معاصر در ایستگاه پایانی

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه6، قلب فرهنگی پایتخت از حیث برخورداری سرانه های هنری جزو مناطق برخودار محسوب می گردد و در این میان موزه هنرهای معاصر مانند نگین ارزشمندی می درخشد.

در آخرین روزهای بازسازی موزه هنرهای معاصر شهردار منطقه 6 در بازدید خود از این موزه در جریان آخرین مراحل بازسازی این سرمایه مهم فرهنگی و هنری پایتخت نهاده شد.

تورج فرهادی شهردار منطقه 6 در این بازدید با تاکید بر نقش بی بدیل موزه ها در ارتقای فرهنگ جوامع عنوان نمود: هر موزه به عنوان نمایشگاهی از داشته های تاریخی، فرهنگی، هویتی و ادبی هر ملت، اهمیت بسزایی در ترسیم چهره ملی و بین المللی آن ملت و معرفی هویت آنها در عرصه های گوناگون داراست.

او ادامه داد : امروزه موزه ها معنای توسعه یافته تری نسبت به تعاریف سنتی که با آن شناخته می شدند، پیدا نموده اند؛ اکنون مفهوم موزه ها تغییریافته و به همین موازات کارکرد آنها نیز توسعه یافته تر شده است.

درحقیقت موزه ها دیگر فقط مکانی برای نمایش چند اثر هنری و تاریخی نیستند بلکه مجموعه ای چندوجهی با کارکردی چندبعدی محسوب می شوند.

شهردار منطقه6 پیوند مدیریت کالبد شهری و روح فرهنگی یک شهر را امری مهم عنوان نمود و گفت: موزه ها ساخته می شوند تا سطح فرهنگی جامعه را نسبت به موقعیتی که دارد ارتقاء دهند، بنابراین در قدم اول وجود این نگاه به موزه در مدیریت شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به طور دقیق تر اگر بخواهیم نگاه کنیم موزه مکانی است که ماهیت وجودی آن در اصل برمبنای کسب درآمد یا پرکردن اوقات فراغت نیست بلکه توسعه یافتگی، ایجاد، حفاظت و معرفی هویت فرهنگی یک جامعه کارکرد اصلی موزه هاست. بنابراین در درجه اول جامعه و به طبع آن مدیریت شهری باید این شاخص توسعه یافتگی را بپذیرد و سپس برای ارتقای کارکردی آن کوشش کند.

فرهادی بیان نمود: سال هاست نگاه به شهر، نگاهی همه جانبه شده که باور دارد شهر موجودی زنده و دارای روح است خب طبیعتا ظرفیت های فرهنگی هرشهری در این نگاه صندلی ویژه ای دارند که به آن مفهوم کارکرد اصلی شهر یاری می نمایند. حالا کافی ست به پایتخت و همین منطقه6تهران نگاهی بیانداریم آیا توانسته ایم آنطور که شایسته است از این پتانسیل ها استفاده کنیم؟ در مقابل موزه ها و سایر اماکن فرهنگی چطور؟ آیا رویکردی را در پیش گرفته اند تا این درهم تنیدگی با مفهوم شهری که در آن واقع شده اند را تقویت نمایند؟ من فکر می کنم احتیاج به یک بازنگری اساسی در این زمینه ها هستیم اما این نفی نماینده اقداماتی که می توانیم در اسرع وقت بدون تلف شدن زمان- بیش از آنچه از دست رفته- انجام دهیم نیست.

فرهادی با استقبال از همکاری با مجموعه موزه هنرهای معاصر و سایرمجموعه های فرهنگی و هنری این منطقه هم عنوان نمود: من و همکارانم به عنوان نماینده مدیریت شهری در قلب پایتخت این اطمینان خاطر را به تمامی مجموعه های فرهنگی و شهروندان فهیم می دهیم تا آمادگی صددرصدی داریم با هم افزایی و هم راستایی سرمایه های فکری؛ معنوی وتجهیزاتی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 675

به "بازسازی موزه هنرهای معاصر در ایستگاه پایانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی موزه هنرهای معاصر در ایستگاه پایانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید