برترین کار برای مصون ماندن در برابر امیکرون

به گزارش بازی ناتمام، خبرنگاران : تزریق 2 دُز واکسن کووید-19 برای مصونیت در برابر سویه نو کروناویروس موسوم به اُمیکرون کافی نیست.

برترین کار برای مصون ماندن در برابر امیکرون

امیکرون نوع تازه جهش یافته کرونا است. واکسن یادآوری را برای پیشگیری از این نوع کرونا باید تزریق کرد.

به گزارش خبرنگاران، آنالیز های اولیه روی موارد ابتلا به سویه های دلتا و اُمیکرون در انگلیس نشان می دهد واکسن ها در مقابله با سویه تازه اثربخشی کمتری داشتند اما تزریق دُز یادآور می تواند در حدود 75 درصد افراد از بروز علائم بیماری کووید-19 پیشگیری کند.

گفته شده با شناسایی 448 مورد تازه ابتلا به سویه اُمیکرون در انگلیس تا به امروز 1265 مورد ابتلا به این سویه شناسایی شده است. بعلاوه روز آدینه 58 هزار و 194 مورد تازه ابتلا به کروناویروس شناسایی شده که از نهم ژانویه بالاترین رقم بوده است.

دولت انگلیس اعلام نموده است: دستورالعمل های مربوط به دیدار افراد در مراکز نگهداری از سالمندان و معلولان به روز رسانی می گردد و تعداد افرادی که اجازه دیدار داشته باشند محدود می گردد. بعلاوه با افزایش ظرفیت تست کرونا خطر فعلی ابتلا به بیماری کووید-19 کنترل می گردد.

یکی از نگرانی های اصلی از زمان شناسایی سویه اُمیکرون که حامل تعداد بالایی جهش است این بود که اثربخشی واکسن ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

شناسایی افراد مبتلا به اُمیکرون

گزارش آژانس امنیت سلامت انگلیس داده های مربوط به 581 مورد ابتلا به سویه اُمیکرون و هزاران مورد ابتلا به سویه دلتا را تجزیه و تحلیل کردند تا مقدار تاثیر واکسن علیه سویه تازه ارزیابی گردد.

تجزیه و تحلیل صورت گرفته بر اساس داده های محدود بوده اما نشان دهنده کاهش چشمگیر اثربخشی واکسن آسترازنکا و کاهش قابل توجه دو دُز واکسن فایزر بوده است. بعلاوه مصونیت 75 درصدی در برابر علائم کووید-19 پس از تزریق دُز یادآور، به مقدار مصونیت حاصل از واکسن در برابر سویه های قبلی بالا نیست.

به گفته محققان داده های کافی برای تجزیه و تحلیل واکسن های مدرنا یا جانسن در دسترس نیست اما دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم نتایج متفاوتی داشته باشند.

منبع: رکنا
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1420

به "برترین کار برای مصون ماندن در برابر امیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کار برای مصون ماندن در برابر امیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید