تاثیر پذیری ترکیب تیم دولت افغانستان از طالبان در نشست صلح استانبول

به گزارش بازی ناتمام، در حالی که برخی از کارشناسان از احتمال تعویق نشست صلح استانبول خبر می دهند اما به نظر می رسد که دولت افغانستان سطح مشارکت در این نشست را با نحوه حضور طالبان تنظیم خواهد کرد.

تاثیر پذیری ترکیب تیم دولت افغانستان از طالبان در نشست صلح استانبول

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، فریدون خوزون سخنگوی شورای عالی مصالحه افغانستان گفت که دولت این کشور تحت هر شرایطی در نشست استانبول شرکت خواهد کرد و آمادگی ها در این باره گرفته شده است.

وی افزود که در حال حاضر کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی برای نهایی سازی طرح ها و فهرست هیئت شرکت کننده کار می کند و هرچه زودتر آن را نهایی خواهد کرد.

خوزون درباره اعضای هیئت افغانستان در این نشست چیزی نگفت اما هشت صبح به نقل از منابعی نوشت که دولت برای اعلام ترکیب هیئت خود منتظر مشخص شدن ترکیب هیئت طالبان است، زیرا در صورت حضور نیافتن سطح رهبری گروه طالبان در استانبول، رهبران جهادی و سیاسیون بلندرتبه افغانستان نیز از طرف دولت در این نشست شرکت نخواهند کرد.

شورای عالی مصالحه درحالی از قطعیت شرکت هیئت افغانستان در نشست استانبول می گوید که طالبان در واکنش به تعویق 5 ماهه زمان خروج نیروهای خارجی از افغانستان تصریح کرده است که این گروه تا خروج همه نیروهای خارجی در هیچ نشستی با موضوع صلح افغانستان شرکت نخواهد کرد.

نشست استانبول قرار است 4 اردیبهشت ماه برگزار شود و به گفته منابع برای شرکت در این نشست از بیش از 20 کشور از جمله ایران و دیگر همسایگان افغانستان دعوت به عمل آمده است.

وزارت خارجه ترکیه پیش از این اعلام کرده بود که دولت افغانستان و طالبان در این نشست حاضر خواهند شد اما محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان به خبرنگاران گفته بود که مذاکرات داخلی برای شرکت در این نشست جریان دارد و هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1086

به "تاثیر پذیری ترکیب تیم دولت افغانستان از طالبان در نشست صلح استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر پذیری ترکیب تیم دولت افغانستان از طالبان در نشست صلح استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید