تحلیل مناظره ترامپ و بایدن ، چرا برخی بایدن را برنده مناظره می دانند؟

به گزارش بازی ناتمام، به گزارش خبرنگاران، انتخابات آمریکا در راه است و در واقع ماه آخر رقابت برای نامزدهای انتخاباتی است. انتخاباتی که تنها برای آمریکا مهم نیست بلکه خیلی از کشورها نیز با دقت آن را دنبال می کنند زیرا نتیجه هرچه باشد اثرش را روی کشورهای دیگر نیز خواهد گذاشت.

تحلیل مناظره ترامپ و بایدن ، چرا برخی بایدن را برنده مناظره می دانند؟

رقابت ترامپ و بایدن در چند قدمی برگزاری انتخابات 2020 جنجالی تر شده است. دو نامزدی که رقابتشان از صفحات مجازی تا جلسات رسمی را در بر می گیرد. نخستین مناظره انتخاباتی آنها که چشم خیلی ها را به خود دوخته بود، امروز حدود ساعت 4 صبح به وقت تهران برگزار شد. مناظره ای که حدود 90 دقیقه طول کشید و نامزدها به موضوعات مختلفی چون اقتصاد تا همه گیری کرونا پرداختند.

اما نگاه کارشناسان اقتصادی ایران به مناظره چه بود؟ سیامک قاسمی، کارشناس مسائل اقتصادی در این مورد در صفحه شخصی خود در توییتر طی یک رشته توییت از فضای دو قطبی در مناظره انتخاباتی بایدن و ترامپ گفت.

او درباره استراتژی ترامپ برای مناظره نوشته است: استراتژی ترامپ در مناظره مشخص بود؛ با حرف زدن های مداوم در دو دقیقه های بایدن اجازه حرف زدن به او ندهد و او را عصبی کند. اینقدر در این کار جلو رفت که والاس مجری شبکه فاکس نیوز که شبکه نزدیک به ترامپ است را هم عصبی کرد و او چندین بار با فریاد از رئیس جمهور خواست سکوت کند.

اما استراتژی بایدن برای مناظره چه بود؟ این کارشناس اقتصادی در این مورد نوشت: استراتژی بایدن هم مشخص بود. او با برنامه و تمرین به مناظره آمده بود. مستقیم در دوربین نگاه می کرد و به جای پاسخ به سوالات، سیاست ها و اشتباهات ترامپ در بخش های مختلف را شدیدا به چالش می کشید و او را به گوشه رینگ کشاند تا فقط از خود دفاع کند.

از نظر قاسمی هر دو نامزد انتخاباتی در عصبی کردن هم پیروز بودند: باید گفت هم بایدن در کشاندن ترامپ به گوشه رینگ و مجبورش کردن به پاسخ دادن درباره فرار اقتصادیاتی، پذیرش نتیجه انتخابات و … پیروز بود و هم ترامپ در عصبی کردن بایدن پیروز بود. اما این سطح از تنش و فضای دوقطبی، دقیقا تصویری از دو قطبی عجیب این انتخابات آمریکاست.

این کارشناس اقتصادی بزرگترین اشتباه کمپین ترامپ را سطح پایین و ضعیف نشان دادن بایدن دانست و ادامه داد: این موضوع سطح انتظارات را پایین آورده بود و برای همین طبق برخی نظرسنجی ها بایدن برنده این مناظره شده است. چون او بسیار فراتر از جو خواب آلو بود و اتفاقات کاملا هم تهاجمی بود.

او در انتها نوشت: واقعیت این است که فقط 10 درصد از رأی دهندگان هنوز تصمیم خود را نگرفته اند. مناظره دیشب فضا را بیشتر دوقطبی کرد و آمریکا هفته های بسیار پرتنشی در پیش رو دارد. شاید مهمترین موضوع در شرایط فعلی فرایند برگزاری انتخابات و تردید در پذیرش شکست از طرف هر دو کمپین به ویژه ترامپ است.

باید دید نامزدهای رقیب در مناظره های بعدی چطور شرکت می کنند و آِیا با همین فرایند مناظره را پیش می برند؟ دو مناظره دیگر پیش از انتخابات سوم نوامبر انجام خواهد شد و تا آن موقع ترامپ و بایدن می توانند نقاط ضعف مناظره ای را رفع و نقاط قوت را تقویت کنند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 718

به "تحلیل مناظره ترامپ و بایدن ، چرا برخی بایدن را برنده مناظره می دانند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل مناظره ترامپ و بایدن ، چرا برخی بایدن را برنده مناظره می دانند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید