تصویر زیبای ناسا از نخستین کهکشان فاقد ماده تاریک

به گزارش بازی ناتمام، ناسا اخیرا تصویری از نخستین کهکشان فاقد ماده تاریک منتشر نموده است.

تصویر زیبای ناسا از نخستین کهکشان فاقد ماده تاریک

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از ناسا، ناسا اخیرا تصویری از یک کهکشان به نام NGC 1052-DF2 منتشر نموده که فاقد ماده تاریک است.

در نوامبر 2019، محققان وقتی تصویر آن را که به وسیله تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده بود مشاهده کردند، شگفت زده شدند. ماده تاریک یک ماده نامرئی است که به گفته ستاره شناسان نقش مهمی در شکل گیری کهکشان ها دارد و تصور می گردد 85 درصد از جرم دنیا را شامل می گردد. این کشف نه تنها ایده های شکل گیری کهکشان ها را به چالش می کشد، بلکه شواهدی را هم برای واقعی بودن ماده تاریک ارائه می دهد.

زمانی که مقدمات تشکیل یک کهکشان فراهم می گردد، گازهای داغ به شکل ابری از ماده تاریک در می آیند و سپس این گاز به آرامی به ستاره ها تبدیل می گردد تا یک کهکشان مانند کهکشان راه شیری شکل بگیرد. به همین دلیل محققان برای مطالعه ویژگی های کهکشان ها، ماده تاریک آنها را مطالعه می نمایند.

تصویر تلسکوپ هابل و کشف محققان دانشگاه ییل که برای اولین بار کهکشانی را شناسایی کردند که فاقد ماده تاریک است بیانگر آن است که این ماده وجود جداگانه خود را دارد. کهکشان NGC 1052-DF2 کهکشان فوق پراکنده نامیده می گردد زیرا چگالی بسیار کمی دارد. در نتیجه این یافته ها، تیمی از محققان در حال جستجوی کهکشان های دارای کمبود ماده تاریک هستند تا ماهیت ماده تاریک و تشکیل کهکشان ها را بهتر درک نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1294

به "تصویر زیبای ناسا از نخستین کهکشان فاقد ماده تاریک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر زیبای ناسا از نخستین کهکشان فاقد ماده تاریک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید