تلفن های همراهتان را با تی شرت های نسل جدید شارژ کنید

به گزارش بازی ناتمام، محققان تی شرت هایی طراحی کردند که با اختلاف دمای بین بدن و محیط، الکتریسیه فراوری می نماید.

تلفن های همراهتان را با تی شرت های نسل جدید شارژ کنید

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، محققان دانشگاه مالاگا، یک تی شرت کم هزینه طراحی کردند که از اختلاف دمای بین انسان و محیط، الکتریسیته فراوری می نماید. نمونه اولیه این پارچه الکتریکی با همکاری موسسه تکنولوژی جنوا در ایتالیا بر اساس روش های پایدار و مقرون به صرفه ساخته شده است.

یکی از افراد این پروژه گفت: در ساخت دستگاه های الکترونی از فلزات که عناصرشیمیایی هستند، استفاده شده است. این پروژه قدمی رو به جلو و قادر است تا الکتریسیته تا با استفاده از نور، مواد ارزان و ایمن فراوری کند. فرمول این فرآیند بسیار ساده است؛ آب و اتانول (یک نوع الکل طبیعی) گرفته شده از پوست گوجه فرنگی و نانوذرات کربن، یک محلول به ما می دهد.

براساس گفته های متخصصان وقتی این محلول گرم می گردد به پارچه پنبه ای نفوذ می نماید و به آن می چسبد. در نهایت خواص الکتریکی مانند خواص الکتریکی فراوری شده با تلوریم، ژرمانیم یا سرب، ایجاد می گردد. این پارچه ها بر خلاف دیگر پارچه های الکتریکی ساخته شده، زیست تخریب پذیرند.

وقتی کسی راه می رود یا می دود، بدنش گرم می گردد. اگر این فرد تی شرت طراحی شده را بپوشد با اختلاف دمای بین بدنش و محیط می تواند الکتریسیته فراوری کند. دانشمندان کارشان را روی ایجاد دستگاه هایی متمرکز کردند که می تواند روی لباس نصب شده و نور را از لباس منعکس کند یا حتی تلفن های همراه را بدون شارژر، شارژ نمایند.

با نظارت بر سیگنال های هر فرد یا ربات می توان به بهبود زیست پزشکی یا استفاده از مواد سبک تر و انعطاف پذیرتر برای ساخت ربات ها، یاری کرد. نصب دستگاه ها روی تی شرت های الکترونیکی احتمالا ما را شبیه مرد آهنی می نماید که با لباس های الکترونیکی حتی قادر به پرواز نیز بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 58

به "تلفن های همراهتان را با تی شرت های نسل جدید شارژ کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفن های همراهتان را با تی شرت های نسل جدید شارژ کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید