تنها مدرسه ناشنوایان ری توسعه می یابد

به گزارش بازی ناتمام، ارتقای کیفیت آموزش در هر منطقه ای علاوه بر نیروی انسانی باتجربه و کاربلد به فضای آموزشی مناسب هم احتیاج دارد. تحصیل در فضاهای آموزشی فرسوده و غیرمقاوم گذشته از ناامنی روانی، بی شک روی کیفیت آموزش هم تأثیرگذار است.

تنها مدرسه ناشنوایان ری توسعه می یابد

خبرنگاران- مهین قاسمخانی: به گفته مسئولان آموزش و پرورش حدود 30 تا 35 درصد از مدارس ناحیه2 شهرری احتیاج به نوسازی یا مقاوم سازی دارد. علی یزدان پناه مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه2 شهرری با اعلام خبر بهره برداری از 4 مدرسه خیرساز در امسال و شروع یک پروژه جدید طی روزهای گذشته می گوید: مدرسه فرسوده تعریف خاصی دارد و نمی توان تمام مدارس قدیمی را فقط به دلیل قدیمی بودن در فهرست مدارس فرسوده قرار داد.

آمار اعلام شده درباره مدارس فرسوده در ناحیه2 تا چه حد دقیق است؟

این آمار تقریبی است. در ناحیه2 آموزش و پرورش مدارس قدیمی کم نداریم، اما بعضی از این مدارس با وجود قدیمی بودن کیفیت، مقاومت و استحکام خوبی دارند و احتیاجی به نوسازی آنها نیست. بعضی از مدارس هم باید مقاوم سازی و به لحاظ تجهیزات به روز شوند. به عنوان مثال هنوز در بعضی از مدارس ناحیه2 از تجهیزات گرمایشی قدیمی استفاده می گردد که گذشته از اتلاف انرژی، ناایمن بودن این سامانه ها هم به خودی خود یک دغدغه است.

مشارکت خیّران مدرسه ساز در ناحیه2 چگونه است؟

حدود 35 درصد از فضاهای آموزشی کشور با همت خیّران ایجاد می گردد. در ناحیه ما هم امسال خیّران مدرسه ساز 4مدرسه را تحویل اداره آموزش و پرورش دادند.

این مدارس در کدام محله ها ساخته شده است؟

مدرسه کوثر در پل سیمان، مدرسه ام البنین(س) در خیابان خانلری، مدرسه مرحوم ابوالوفا صداقت در محله اعلائین و مدرسه شهدای جوانمرد هم در محله جوانمردقصاب ساخته شده است.

در خبرها آمده بود که یک خیّر مدرسه ساز به زودی پروژه جدیدی را شروع می نماید. از این پروژه بگویید؟

ما فقط یک مدرسه ویژه ناشنوایان داریم که جوابگوی احتیاج این بچه ها نیست. ما این کمبود را با خیّران در میان گذاشتیم و یکی از خیّران نیک اندیش آمادگی خود را برای توسعه فضای آموزشی این مدرسه اظهار داشت و کلنگ ساخت 4کلاس جدید در مدرسه ناشنوایان الهام، 30بهمن به زمین زده شد، البته سیاستی که امروزه دنبال می گردد ادغام تدریجی این دانش آموزان با دانش آموزان عادی است چراکه جداسازی دانش آموزانی که احتیاجهای ویژه دارند (استثنایی) از سایر دانش آموزان در کشور ما چندان نتیجه مطلوب نداشته است و به همین دلیل ما سیاست تحصیل دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی را دنبال می کنیم.

مهم ترین مشکل یا مانع سر راه نوسازی مدارس ناحیه2 چیست؛ نبود اعتبارات ملی یا کمبود مشارکت مردمی؟

مهم ترین مشکل ما علاوه بر کمبود اعتبار، کمبود زمین های سنددار است. سازمان نوسازی فقط در زمین هایی که سند قطعی آن به نام آموزش و پرورش باشد اقدام به ساخت مدرسه می نماید که این قانون اگرچه کاملاً منطقی و درست است، اما به هرحال دست ما را برای توسعه فضاهای آموزشی بسته است.

محسن یزدان پناه مدیر آموزش و پرورش ناحیه2 شهرری

امسال146 نفر از بچه های شهرری رتبه کمتر از هزار به دست آوردند که 117نفر از آنها از ناحیه2 بودند. به نظر می رسد کیفیت آموزش در ناحیه شما قابل مقایسه با ناحیه یک، کهریزک و فشافویه نیست. دلیل این تفاوت را در چه می دانید؟

یکی از دلایل این موفقیت حضور نیروهای توانمند و با تجربه در این ناحیه است. بسیاری از نیروهای باتجربه و توانمند آموزش و پرورش اغلب داوطلب خدمت در ناحیه ما هستند. یکی دیگر از دلایل بالا بودن کیفیت آموزش در این ناحیه، توجه بیشتر خانواده های این ناحیه2 به موضوعات فرهنگی و آموزشی است. به سخن دیگر تمام موفقیت های به دست آمده حاصل کوشش ما نبوده، بلکه به دلیل فضای فرهنگی حاکم بر این محدوده و مشارکت خانواده ها چنین موفقیت هایی به دست آمده است.

جشنواره ایده های برتر که طرح ابتکاری ناحیه2 آموزش و پرورش شهرری بوده است، سال آینده برگزار می گردد. از این جشنواره بگویید؟

این طرح ابتکار ناحیه2 است که با هدف ارتقای توانمندی های دانش آموزی در زمینه ایده پردازی، خلاقیت و کارآفرینی برگزار می گردد. این جشنواره ابتدا به صورت منطقه ای، بعد استانی، سپس در 3استان برگزار گردید تا اینکه امسال رسماً به عنوان جشنواره کشوری پذیرفته شد. اردیبهشت سال آینده این جشنواره با عنوان ایده، خلاقیت و کارآفرینی برگزار می گردد. مهم ترین هدف این جشنواره فراوری ارزش است؛ ارزش فرهنگی، اجتماعی و البته مالی.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 308

به "تنها مدرسه ناشنوایان ری توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها مدرسه ناشنوایان ری توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید