توافق کشورهای اروپایی برای تحریم مقامات روسی

به گزارش بازی ناتمام، کشورهای اروپایی روی طرح مشترک آلمان- فرانسه برای تحریم بعضی مقامات روسی به دلیل دست داشتن در پرونده مسمومیت منتقد سرسخت کرملین به توافق رسیده اند.

توافق کشورهای اروپایی برای تحریم مقامات روسی

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا 5 روزه از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه، ابتکار عمل مشترک آلمان و فرانسه برای اعمال تحریم علیه مسئولین و مقامات مسکو که در مسمومیت آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین نقش داشته اند در روز دوشنبه از طرف بقیه کشورهای اروپایی مورد حمایت قرار می گیرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

یک دیپلمات بلند پایه اتحادیه احزاب متحد مسیحی در آلمان روز آدینه در برابر خبرنگاران گفت که وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست شورای خود در لوکزامبورگ در این باره به توافقی سیاسی دست خواهند یافت که افراد خاصی را در جریان این پرونده تحریم نمایند.

توافق سریع سیاسی 27 عضو اتحادیه اروپا برای تحریم علیه بعضی مقامات و شخصیت های خاص روسیه کرملین را به شدت عصبانی نموده است.

وزیر امور خارجه روسیه روز آدینه در ملاقات با همتای دانمارکی خود این انتقاد را به اتحادیه اروپا وارد کرد که به عنوان قاضی و هیات منصفه رفتار می نماید و اطلاعات اساسی درباره پرونده ناوالنی را در اختیار مسکو قرار نمی دهد.

اتحادیه اروپا می خواهد در تحریم ها علیه شخصیت های خاص روسی ممنوعیت سفر برای آن ها و بلوکه کردن دارایی های آن ها در دستور کار قرار دهد.

آلمان و فرانسه روز چهارشنبه خاطرنشان کردند که پس از دریافت هیچ پاسخ معتبری از سوی مسکو دربارۀ پروندۀ مسمومیت آلکسی ناوالنی با عامل عصبی نوویچوک، از اتحادیه اروپا می خواهند که بعضی از مقامات این کشور را تحریم کند.

سازمان منع سلاح های شیمیایی چند روز پیش خاطرنشان کرد در نمونه هایی که از الکسی ناوالنی، منتقد اصلی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گرفته شده، عامل عصبی نوویچوک یافت شده است. به گفته کارشناسان این سازمان، آزمایش نمونۀ خون و نمونۀ ادرار آقای ناوالنی که در دوران مداوای او در آلمان گرفته شده، نشان داده است که این نمونه ها حاوی مهار نماینده کولین استراز است.

ژان ایو لودریان و هایکو ماس، وزرای خارجه فرانسه و آلمان روز چهارشنبه در بیانیه ای مشترک خاطرنشان کردند: تا کنون هیچ شرح معتبری از سوی روسیه ارائه نشده است. به این ترتیب ما به این باور رسیده ایم که هیچ شرح قابل قبول دیگری در موضوع مسمومیت آقای ناوالنی، به جز دخالت و مسئولیت روسیه وجود ندارد.

از نظر تحلیلگران، توافق برلین و پاریس برای ارائه طرح تحریم مسکو به اتحادیه اروپا و سرعت عملی که این دو کشور قدرتمند اتحادیه برای اعلام و عملی کردن این توافق داشتند، نشانگر سخت شدن موضع دیپلماتیک بروکسل در قبال کرملین است.

ناوالنی 32 روز در بیمارستان چریته برلین بستری بود. او ماه گذشته پس از بیمار شدن در جریان یک پرواز داخلی در روسیه برای درمان به برلین منتقل شد.

دولت آلمان می گوید، نتایج آزمایش ها در آلمان، فرانسه و سوئد تعیین نموده که ناوالنی با عامل اعصاب نوویچوک مسموم شده بود و خواهان شرح کرملین شده است. مسکو با رد هرگونه مداخله در این حادثه، برای دسترسی به شواهدی که این موضوع را اثبات کند، تاکید دارد.

علاوه بر این، وزارت خارجه روسیه یادآور شده است، نشانه هایی وجود دارد که دبیرخانه فنی سازمان منع سلاح های شیمیایی با ارائه یاری به طرف آلمانی در رابطه با شرایط ناوالنی، در واقع پا از حدود وظایف قانونی خود فراتر گذاشته و مقررات این سازمان را نقض نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 736

به "توافق کشورهای اروپایی برای تحریم مقامات روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق کشورهای اروپایی برای تحریم مقامات روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید