جایگاه اردو از منظر سند تحول به عنوان یک موقعیت تربیتی رشد دهنده است

به گزارش بازی ناتمام، تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت اردوهای راهیان نور یکی از اردوهای ارزشمند تربیتی است؛ ضروری است در دوره تازه به بحث های تربیتی بیشتر توجه شود اردوها باید هدفمند و منطبق با اهداف دوره های تحصیلی باشند.

جایگاه اردو از منظر سند تحول به عنوان یک موقعیت تربیتی رشد دهنده است

علیرضا کاظمی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره تجارب و ایده های برتر اردویی و اردوگاهی که صبح امروز در کانون شهید مفتح منطفه 3 تهران برگزار شد ضمن تشکر از دست اندرکاران و داوران برگزاری این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره اقدام ارزشمندی بود که برگزار شد؛ در دوران خدمتم در حوزه پرورشی سعی کردیم با توجه به اهمیت این موضوع، جای خالی آن را پر کنیم.

وی اضافه نمود: این جشنواره از منظر مدیریت دانش و جمع اوری دانش مدیریتی که امروز به عنوان گنجینه ارزشمند مورد استفاده دست اندرکاران است، اهمیت دارد.

کاظمی بیان نمود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای اینکه دانش آموزان را به اهداف طراحی شده نزدیک کند، راهبرد ایجاد موقعیت های تربیتی را مطرح کرده است.

هیچ موقعیت تربیتی برای دانش آموزان اثرگذارتر و ماندگارتر از اردو نیست

مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: برای ایجاد تربیت به معنای نهادینه شدن ارزش ها باید موقعیت های تربیتی ایجاد شود هیچ موقعیت تربیتی برای دانش آموزان اثرگذارتر و ماندگارتر از اردو نیست. آموزه های پیدا و پنهان در اردو در مراوه با مربی اردو و دانش آموزان یاد گرفته می شود که ماندنی و لذت بخش است.

وی با بیان اینکه جایگاه اردو از منظر سند تحول به عنوان یک موقعیت تربیتی رشد دهنده است ادامه داد: اردوهای راهیان نور یکی از اردوهای ارزشمند تربیتی است؛ ضروری است در دوره نو به بحث های تربیتی بیشتر توجه کنیم اردوها باید هدفمند و منطبق با اهداف دوره های تحصیلی باشند لذا باید معلمان و مربیان را به این حوزه مرتبط کنیم تا برای هر اردو یک طراحی و برنامه مبتنی بر اهداف درسی داشته باشند.

به گزارش پانا، کاظمی بیان کرد: در مجموعه برنامه ها نیازمند زیرساخت ها و الزاماتی هستیم که باید محقق شود؛ در طرح جامع تحول در اردوها و اردوگاه ها باید خلاهای قانونی پر شود.

رویکرد نظام تعلیم و تربیت نسبت به زیست بوم نو باید مورد توجه معاونت پرورشی و فرهنگی باشد. شکل گیری، شکل دهی و طراحی و اجرای اردوها در فضای مجازی مهم است

مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید این رخداد یک فرصت ارزشمند باشد و یک هیات اندیشه ورز قوی شکل بگیرد تا به تعالی و تکامل این جشنواره کمک و بخش هایی از خلاها را پر کند.

وی گفت: رویکرد نظام تعلیم و تربیت نسبت به زیست بوم نو باید مورد توجه معاونت پرورشی و فرهنگی باشد. شکل گیری، شکل دهی و طراحی و اجرای اردوها در فضای مجازی مهم است.

ساختار اردوگاه ها باید به کانون های آموزش و تربیت تبدیل شود

کاظمی با طراحی این سوال که آیا اردوگاه ها جذابیت لازم را برای دانش آموزان دارد ادامه داد: در اردوگاه ها باید کار شود تا اتفاقات خوبی رقم بخورد. ساختار اردوگاه ها باید به کانون های آموزش و تربیت تبدیل شود لذا می توان در داخل اردوگاه ها پارک های مختلفی تعریف کرد. بهترین پارک های علمی و فناوری و پارک های مذهبی را می توان برای تربیت ساحت های مختلف دانش آموزان ایجاد کرد.

به گزارش پانا، گفتنی است از برگزیدگان نخستین جشنواره تجارب و ایده های برتر اردویی و اردوگاهی تجلیل و از کتاب الکترونیک آثار نفرات برگزیده رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1447

به "جایگاه اردو از منظر سند تحول به عنوان یک موقعیت تربیتی رشد دهنده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگاه اردو از منظر سند تحول به عنوان یک موقعیت تربیتی رشد دهنده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید