جهاد دانشگاهی بخشی را برای پشتیبانی فنی از سرمایه گذاری های مختلف تاسیس کند

به گزارش بازی ناتمام، خبرنگاران/اصفهان استاندار اصفهان گفت: در کشور و استان نهادی برای تعریف پروژه های قطعی با مطالعات فنی و مالی دقیق که بتواند میزبان بعضی از جریان های سرمایه گذاری باشد وجود ندارد که جهاد دانشگاهی می تواند چنین بخشی را راه اندازی کند.

جهاد دانشگاهی بخشی را برای پشتیبانی فنی از سرمایه گذاری های مختلف تاسیس کند

سید رضا مرتضوی، امروز (چهارشنبه-21 مهرماه) در ملاقات با حمید رضا طیبی- رئیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: هر فردی که به دانشگاه اصفهان یا صنعتی این شهر وارد می گردد ارتباط خاصی با مجموعه جهاد دانشگاهی برقرار می نماید و دانشجویان خود را در جهت برنامه های این نهاد قرار می دهند.

وی اضافه نمود: یکی از مسائلی که در استان اصفهان و سایر استان های کشور داریم این است که نهادی برای تعریف پروژه های قطعی با مطالعات فنی و مالی دقیق که بتواند میزبان بعضی از جریان های سرمایه گذاری در استان باشد وجود ندارد. جهاد دانشگاهی با توجه به حجم کار و ظرفیت هایی که دارد باید مانند سایر کشورها که چنین نهادها و موسساتی دارند یک بخش خاصی را تعریف کند تا پشتیبانی های فنی از سرمایه گذاری های مختلف را به نحو مطلوب انجام دهد و جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با توجه به پتانسیل هایی که دارد می تواند چنین بخشی را راه اندازی کند.

به گزارش خبرنگاران، استاندار اصفهان توضیح داد: استانداری از چنین فعالیت هایی با قوت حمایت می نماید و یکی از ماموریت های بنده این است که از ورود سرمایه گذاری های نو حمایت کنیم که برای این حمایت احتیاج به یک بال قدرتمند داریم تا بتوانیم این پشتیبانی ها را انجام دهیم که این بال قوی می تواند جهاد دانشگاهی باشد.

مرتضوی گفت: ظرفیت های خوبی در مجموعه دارویی شهید مدرس برای فراوری انواع داروهای شیمایی و گیاهی وجود دارد که با توجه به جهت گیری هایی که برای تغییر الگوی کشت در بعضی منطقه ها استان دنبال می کنیم مناسب است که این مجموعه و اداره جهاد کشاورزی همکاری لازم در ترویج تغییر الگوی کشت پایه را برای پشتیبانی از صنایعی که در حوزه صنایع دارویی در آنجا مستقر می شوند، انجام دهند.

وی اضافه نمود: در منطقه غرب اصفهان زمینه ورود به کشت های نو فراهم است و بستر کوه ها و مراتع فرصت خوبی برای پیشرفت در تحقیقات مجتمع دارویی شهید مدرس است. هر پشتیبانی که جهاد دانشگاهی به آن احتیاج داشته باشد استانداری با تمام توان آن حمایت را انجام می دهد. جهت گیری هایی که جهاد دانشگاهی دارد متناسب با احتیاجهای روز استان اصفهان است و باید هم افزایی بیشتری میان استانداری و جهاد دانشگاهی به وجود بیاید.

استاندار اصفهان اظهار داشت: جهاد دانشگاهی یک ظرفیت 40 ساله در توسعه و استقرار فناوری در کشور دارد و این ظرفیت ها با توجه به اینکه در استانی صنعتی زندگی می کنیم می تواند برای حل مسائل استان به کارگرفته گردد و مجموعه استانداری کوشش می نماید این ظرفیت ها را به خدمت استان بیاورد.

مرتضوی گفت: با توجه به معضلات استان کوشش می کنیم مسائلی از قبیل آلاینده ها، کمبود آب و فرونشست زمین را در اولویت و سپس گزارش عملکرد خود را در اختیار مردم قرار دهیم.

در این ملاقات یک ساعته با استاندار اصفهان، مهدی ژیانپور- رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، مرتضی تیموری- رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، محمد حسین نصر اصفهانی- رئیس پژوهشکده زیست و فناوری رویان اصفهان و جوان بخت- رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان اصفهان حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1580

به "جهاد دانشگاهی بخشی را برای پشتیبانی فنی از سرمایه گذاری های مختلف تاسیس کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهاد دانشگاهی بخشی را برای پشتیبانی فنی از سرمایه گذاری های مختلف تاسیس کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید