خبرنگاران فراوری محصولات ایران خودرو 35 درصد افزایش یافت

به گزارش بازی ناتمام، مشهد- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت ایران خودرو گفت: فراوری محصولات این کارخانه طی امسال به 492 هزار دستگاه رسیده که نسبت به پارسال که 370 هزار دستگاه بود 35 درصد افزایش داشته است.

خبرنگاران فراوری محصولات ایران خودرو 35 درصد افزایش یافت

فرشاد مقیمی روز شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه اگزوزسازی ایران خودرو خراسان اضافه نمود: برای سال 1400 افزایش فراوری 25 درصدی را پیش بینی نموده ایم.

وی ادامه داد: یکی از روینمودهای ما کاهش مصرف خودروهاست که با کاهش وزن محصولات و بهبود شرایط موتورها به دنبال رسیدن به این هدف هستیم و در حال حاضر 14 هزار خودرو ناقص در ایران خودرو خراسان داریم که با فعالیت هایی که در روزهای آخر سال و ایام نوروز انجام می دهیم به دنبال کاهش این تعداد هستیم و سال آینده هم تعداد 50 هزار دستگاه خودرو جدید تارا فراوری و روانه بازار خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو با بیان اینکه سال جاری به معنای واقعی کلمه جهش فراوری را تحقق بخشیدیم گفت: پیش بینی می گردد در سال 1400 شاهد افزایش 25 درصدی فراوری خودرو در کشور باشیم.

وی اضافه نمود: یکی از راهکارهای فراوری خودرو کم مصرف، کاهش وزن خودرو است که شرکت اگزوزسازی ایران خودرو خراسان با کاهش سه کیلو گرمی در یک قطعه در این امر پیروز بوده ضمن اینکه این شرکت در تنوع محصولات هم پیروز بوده است.

مقیمی ادامه داد: با راه اندازی یک خط جدید فراوری قطعه در اردیبهشت ماه سال آینده تعداد زیادی از نیروهای بومی به کار گرفته خواهند شد و در این چارچوب افزایش سرمایه شرکت اگزوزسازی ایران خودرو هم از محل مطالبات این شرکت به تصویب رسیده است.

وی گفت: با توجه به اینکه در آذربایجان هم فراوری خودرو داریم اگر بتوانیم به 30 درصد داخلی سازی در آذربایجان برسیم آن موقع برای صادر کردن خودرو به اوراسیا معافیت پیدا می کنیم و یکی از قسمت هایی که برای داخلی سازی آن برنامه داریم بخش اگزوز است که می تواند باعث گسترش بازار قطعه سازان گردد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو اضافه نمود: توسعه کمی و کیفی محصولات فراوریی برای حضور در بازار رقابتی زمانی موثر خواهد بود که با تکیه بر توانمندی های داخلی باشد و در شرکت ایران خودرو در سطح مدیریت کلان و استفاده از فن آوری های روز جهت کاهش مصرف سوخت، آلایندگی و فراوری قطعات سیستم های الکترونیک و همچنین بهره گیری از این توانمندی ها در بخش تامین زنجیره فراوری ایران خودرو در اقصی نقاط کشور اقدامات خوبی اجرا شده است.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح ها تحول عظیمی در سطح فراوریات ایران خودرو اتفاق افتاده و در سطح کلان تر سال جاری شاهد جهش فراوری بودیم که ادامه خواهد داشت و با شرایط تحریم ها، محدودیت های بین المللی و سیاست داخلی، استقبال مشتریان خوب خواهد بود.

مرکز شهرستان 400هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1022

به "خبرنگاران فراوری محصولات ایران خودرو 35 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوری محصولات ایران خودرو 35 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید