خبرنگاران رسانه های اروپایی: دستگیری های اخیر در مصر پیغام به بایدن است

به گزارش بازی ناتمام، تهران - خبرنگاران - تعدادی از روزنامه های آلمان و اروپا دستگیری های اخیر مدافعان برجسته حقوق بشر در مصر از سوی دولت عبدالفتاح السیسی را ارسال پیغام های روشن به جامعه مدنی مصر و دولت جدید ایالات متحده دانستند.

خبرنگاران رسانه های اروپایی: دستگیری های اخیر در مصر پیغام به بایدن است

با ما سفر کنید و با تورهای پاییزی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری رویترز روز شنبه در گزارشی نوشت: مقامات مصری فعالان برجسته حقوق بشر در سازمان ابتکار مصر برای حقوق فردی را دستگیر نموده اند و بنا به اعلام این سازمان این دستگیری ها بر اساس اتهاماتی شامل پیوستن به یک گروه تروریستی و انتشار اخبار کذب صورت گرفته است.

به گفته سازمان حقوق بشری ابتکار مصر برای حقوق فردی ، مقامات مصری درباره کار یکی از مسئولان سازمان یاد شده و ملاقاتهای او با تعدادی از سفرای معتبر در ساختمان مرکزی این سازمان در قاهره که در روزهای گذشته به منظور برگزاری یک نشست برای آنالیز راه های حمایت از شرایط حقوق بشر در مصر و سراسر دنیا صورت گرفته است، تحقیق کردند.

بر اساس گزارش رویترز دستگیری های اخیر و ادامه دار فعالان حقوق بشر در مصر توجه بسیاری از روزنامه های آلمان و اروپا را به خود جلب نموده است.

بعضی از روزنامه های آلمانی از نقض مکرر حقوق بشر در مصر انتقاد کردند و انتها دادن به آن ها را ضروری دانستند. در همین حال که بعضی از آن ها این نقض حقوق بشر را آزمونی واقعی برای دولت جدید آمریکا و جو بایدن رئیس جمهور منتخب این کشور و میزان جدیت آن در برخورد با پرونده حقوق بشر در مصر اعلام کردند.

روزنامه آلمانی زود دویچه سایتونگ نوشت: اکنون زمان آن است که به دروغ های رایج درباره لنگرگاه ثبات خاورمیانه انتها دهیم. السیسی با استفاده از روش های استبدادی که فقط مسائل را تشدید می نماید خود را در قدرت حفظ می نماید. در نهایت باید منافع بی قید و شرط از بودجه عمومی [ مصر ]، همکاری های امنیتی و صادرات اسلحه به نظام این کشور انتها یابد.

این روزنامه با ذکر بعضی از اقدامات بازدارنده فعالان حقوق بشری معتقد است که زمان انتها دادن به نقض های مکرر حقوق بشر در مصر فرا رسیده است.

روزنامه نویه زوریچر زایتونگ سوئیس نیز با اشاره به بیانیه حقوق بشر مصر نوشت که اقدام مقامات مصری ارسال پیغام تهدید آمیز به جامعه حقوق مدنی مصر است اما همانگونه که سازمان عفو بین الملل نوشته است همچنین می تواند اشاره ای به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا باشد زیرا بایدن می خواهد حقوق بشر را دوباره در راس برنامه های آمریکا قرار دهد و دونالد ترامپ یک بار رئیس جمهوری مصر را دیکتاتور مورد علاقه خود توصیف کرد.

این روزنامه سوئیسی، برخورد با پرونده حقوق بشر مصر را آزمونی برای رئیس جمهوری جدید آمریکا دانست.

حسین بیومی کارشناس مصری در سازمان عفو بین الملل به روزنامه فاینا نشیال تایمز گفت که دستگیری های فعلی در مصر آزمایشی برای بایدن و جامعه بین المللی است که آیا آن ها ژنرال عبدالفتاح السیسی را مقصر می دانند و او را با اقدامات جدی تهدید می نمایند.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز درباره مجموعه دستگیری های صورت گرفته از سوی مقامات مصری علیه فعالان حقوق بشری اعلام کرد که مصر حمله همه جانبه را به سازمان های حقوق بشر شروع کرد.

روزنامه فرانسوی لوموند، بزرگترین روزنامه فرانسوی نیز با اشاره به بازداشت های اخیر مصر با عنوان حمله جدید به جامعه مدنی کشوری که محل زندگی 60 هزار زندانی سیاسی است نوشت: این دستگیری ها پس از ملاقات این افراد با یک هیات دیپلماتیک از جمله سفیران فرانسه و آلمان که در سوم نوامبر انجام شد، صورت گرفت.

این روزنامه اضافه نمود: این، پیغام روشنی به جو بایدن است که مصر حتی پس از رسیدن بایدن به ریاست جمهوری آمریکا در زمینه حقوق بشر هیچ امتیازی نخواهد داد.

بهی الدین حسن رئیس مرکز مطالعات حقوق بشر قاهره هدف از اقدام دولت مصر در بازداشت فعالان حقوق بشر را منصرف کردن کشورهای اروپایی از اعتراض نسبت به این موضوع است و اینکه نشان دهد در برابر آن باید هزینه سنگینی پرداخت نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 813

به "خبرنگاران رسانه های اروپایی: دستگیری های اخیر در مصر پیغام به بایدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رسانه های اروپایی: دستگیری های اخیر در مصر پیغام به بایدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید