خبرنگار بی بی سی پس از مواجهه با شکایت مردم چین فراری شد

به گزارش بازی ناتمام، یک خبرنگار انگلیسی پس از مواجهه با شکایت مردم چین به خاطر انتشار اخبار کذب، به تایوان فرار کرد.

خبرنگار بی بی سی پس از مواجهه با شکایت مردم چین فراری شد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه چین اظهار داشت جان سادوُرث خبرنگار شبکه انگلیسی بی بی سی، بدون اطلاع قبلی و پس از روبرو با یک پرونده شکایت، به تایوان رفته است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی اِن اِن، هوآ چونیینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه گفت سادورث بدون انجام کارهای اداری و اطلاع دادن به این وزارتخانه، چین را ترک نموده است.

چونیینگ در نشست خبری امروز اظهار داشت مردم استان سین کیانگ به خاطر ادعاهای این خبرنگار درباره اردوگاه های کار اجباری در حال طرح شکایت از وی بودند.

این دیپلمات چینی اضافه کرد: اگر جان سادورث معتقد است گزارش هایش منصفانه و بی طرفانه هستند باید شجاعانه و بدون ترس به آن پاسخ می داد. اگر شوهدی از تهدید او وجود داشت، باید با پلیس تماس می گرفت و تحت محافظت قرار می گرفت. اما چرا او [چین] را ترک کرد؟ این کار نشانگر چیست؟

این خبرنگار بی بی سی در گزارش های خود مدعی شده بود در استان سین کیانگ چین، به زنان اویغور تجاوز می گردد و مردم در کمپ ها با آزار و شکنجه و کار اجباری روبه رو هستند.

بهمن ماه سال گذشته دولت انگلیس مجوز پخش شبکه خبری چینی سی جی تی اِن در انگلیس را لغو کرد. دولت چین نیز در اقدامی متقابل اظهار داشت شبکه بی بی سی باید به خاطر بهره برداری سیاسی از مسئله شیوع جهانی ویروس کرونا و پخش اخبار جعلی در این زمینه عذرخواهی کند.

در نهایت، پنجشنبه شب اداره ملی رادیو و تلویزیون چین اظهار داشت پخش سرویس جهانی رسانه دولتی انگلیس، بی بی سی، در این کشور ممنوع شده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1073

به "خبرنگار بی بی سی پس از مواجهه با شکایت مردم چین فراری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگار بی بی سی پس از مواجهه با شکایت مردم چین فراری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید