درآمدهایی که کاهش پیدا کرد حقوق هایی که پرداخت نشد، حال مالی هلال احمر خوب نیست

به گزارش بازی ناتمام، سخنگوی سازمان هلال احمر گفته است درآمد های هلال در 4 ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا به شدت کاهش پیدا نموده است به همین دلیل پرداخت بعضی از آیتم های رفاهی که به کارکنان تعلق می گرفت نتوانستیم انجام دهیم.

درآمدهایی که کاهش پیدا کرد حقوق هایی که پرداخت نشد، حال مالی هلال احمر خوب نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، بعد از وقوع حادثه مانند تصادف یا حوادث طبیعی مثل زلزله اولین کسانی که در محل حادثه حضور پیدا نموده و یاری رسانی میکنند معمولا امدادگر ها میباشند وظیفه آن ها نجات جان انسان های درمانده و جلوگیری از مرگشان میباشد

الازم به ذکر است اصلی ترین شاخصه یک امدادگر توانایی کار در شرایط سخت باشد یک امدادگر در بعضی مواقع مجبور است به مناطقی رفته و امدادرسانی انجام دهد که کم ترین امکانات را دارد مانند روستا های دور افتاده یا مناطق صعب العبور مثل کوه یا جنگل...

یکی از مهم ترین احتیاج های جامعه، تربیت افرادی با توانایی ها و شایستگی های علمی و عملی خاص می باشد که بتوانند با آمادگی بسیار کامل و مسئولیت پذیری و وقت شناسی دقیق در حساس ترین لحظات به یاری کسانی که درگیر حوادث شده اند بشتابند نقش مؤثر امدادگران در نجات جان بیماران و حادثه دیدگان، جلوگیری از وخیم تر شدن حال ان ها و بالا بردن احتمال بهبود این افراد اهمیت این شغل را به خوبی نشان میدهد.

یک امدادگر با خونسرد و صدالبته مسولیت پذیر باشد، زیرا انتقال مصدوم از محیط پر خطر به محیطی با حداقل امنیت این رویحه را می طلبد، اما این خونسردی و آرامش خیال مستلزم راحتی فکر از سوی زندگی شخصی یک نفر به وقوع می پیوندت و این روز ها و در شرایط اقتصادی کشور پول یا همان حقوق ماهانه یکی از دغدغه های اصلی برای داشتن آرامش است.

در خبر ها شندیم که امدادگران و پروسنل هلال احمر بعد از روی کار آمدن آقای همتی اضاضه حقوق ها و یک سری از مطالبات خود را دریافت نکرند و با توجه به شرایط اقتصادی این روز ها بعضی از آنان دچار مسائل زیادی شده اند.

البته لازم به ذکر است این مساله به گوش رییس جمعیت هلال احمر و دبیر کل این سازمان هم رسید که دکتر همتی دم از این زد که حال اوضاع اقتصادی هلال خوب نیست.

همچنین رییس سازمان هلال احمر گفته بود ما در جمعیت مشکل اصلاح چارت داشتیم. مسال های که در حال حاضر در جمعیت وجود دارد این است که ما نیرو های پیمانی در بخش های مختلفی مثل سازمان تدارکات یا مجتمع دارو درمانی هلال و... دوستان در حال کار کردن روی این موضوع هستند تا به چهارچوب درست برسیم. دو مجموعه که این شرایط را دارند از مجموعه های موقوفه است و بقیه هم شرکت های تابعه ما هستند. هر کدام از این ها چهارچوب خاصی دارد. ما بحث رفاهیات و حق مسکن را با تمام وجود احساس میکنم دوستان تحت فشار هستند. وضع هیچ سازمانی در این زمینه خوب نیست. اما همه کوشش ما این است که شما دغدغ های نداشته باشید و این کمترین کاری است که میتوانیم در این زمینه انجام دهیم. معاون پشتیبانی و معاون اقتصادی ما هر دو مدیرعامل استان بودند و شرایط را به خوبی میدانند. من بابت تاخیر در پرداختی ها از شما عذرخواهی میکنم. آنقدر میگوییم که خودمان دیگر ناراحت میشویم. به هر حال سازمان برنامه هم مسائلی دارد. در همین موردی که به ما یاری کردند 100 درصد از آن 50 درصد تخصیص بودجه را به ما دادند. در حالی که به مابقی سازمان ها تنها 20 درصد از تخصیص را پرداخت کردند..

اما با گذشت تقریبا 3 ماه نیم از سال 99 هنوز این مشکل کارکنان هلال احمر رفع نشده است و از همین رو موضوع را از نصیری سخنگوی سازمان هلال احمر پیگیری کردیم که وی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران گفت: جنس درآمد های هلال احر درآمدی است که تحقق آن در نیمه دوم سال اتفاق می افتد، زیرا این درآمد ها از محل گمرکات یا ثبت و خرید و فروش املاک است.

وی در ادامه به ما بیان نمود: درآمد های هلال در 4 ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا به شدت کاهش پیدا نموده است و ما همچین مساله ای را نیز در سنوات گذشته نداشته ایم که بدانیم چه کاری انجام دهیم به همین دلیل پرداخت بعضی از آیتم های رفاهی که به کارکنان تعلق می گرفت نتوانستیم انجام دهیم البته همه این موارد به عنوان طلب کارکنان و بدهی جمعیت هلال احمر به آنان است که انشاالله پس از تحقق شرایط اقتصادی و با آمادن اولین اعتبار پرداخت خواهد شد.

حالا باید منتظر این موضوع بمانیم که در شرایط وخیم اقتصادی کشور پول لازم به این نهاد مردمی برسد و این سازمان بازهم در حوادث با انرژی تمام در کنار مردم باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 573

به "درآمدهایی که کاهش پیدا کرد حقوق هایی که پرداخت نشد، حال مالی هلال احمر خوب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمدهایی که کاهش پیدا کرد حقوق هایی که پرداخت نشد، حال مالی هلال احمر خوب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید