درمان های گیاهی برای کوروناویروس در چین بحث برانگیز شده است

به گزارش بازی ناتمام، ادعای دانشمندان چینی درباره اینکه یک معجون گیاهی ساخته شده از پیچ امین الدوله و گیاهان گلدار می تواند به مبارزه با کوروناویروس یاری کند، باعث هجوم مردم در این کشور برای خرید این داروی سنتی شده، اما به سرعت شک و تردید در این باره هم ظاهر شده است.

درمان های گیاهی برای کوروناویروس در چین بحث برانگیز شده است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه در حالیکه شمار مرگ ومیر ناشی از کوروناویروس جدید در حال افزایش است، مشتریان در چین در جستجوی این داروی سنتی به نام شوانگ هوانگلیان به داروخانه ها هجوم آورده اند.

هجوم مردم پس از آن آغاز شد که شین هوا، خبرگزاری دولتی چینروز آدینه 11 بهمن خاطرنشان کرد، آموزشگاه محترم علوم چین معجونی یافته اند که می تواند ویروس را مهار کند.

پیچ امین الدوله

ویدئوهای منتشرشده در اینترنت صف های درازی از مردم ماسک زده در بیرون از داروخانه ها را نشان می دهد که ظاهرا به دنبال خرید این معجون هستند، این تجمع ها علیرغم توصیه رسمی به مردم است که برای پیشگیری از عفونت از گردهمایی های عمومی پرهیز نمایند.

این معجون گیاهی به سرعت در اینترنت یا دکه های خیابانی به فروش رفته و تمام شده است، اما پاسخ ها به تاثیربخشی ادعایی این دارو روی ویبو، پلتفرم رسانه اجتماعی شبیه توئیتر در چین، از رضایت تا شک و تردید متفاوت بوده است.

رسانه های دولتی روز شنبه با احتیاط بیشتری با این ادعا برخورد کردند، تلویزیون دولتی چین مصاحبه ای را با ژانگ بولی، یکی از پژوهشگرانی که کوشش ها برای مهار شیوع را رهبری می نماید، پخش کرد. بولی درباره اثرات جانبی بالقوه این داروی گیاهی هشدار داد.

روزنامه پیپل دیلی، یک رسانه دولتی دیگر چین، نیز خاطرنشان کرد کارشناسان درباره مصرف داروهای سنتی بدون هدایت افراد حرفه ای هشدار داده اند.

اما این ادعا در زمانی منتشر می شود که پکن به دنبال ادغام پزشکی سنتی چین (TCM) در مبارزه ملی اش بر ضد این ویروس است که تا به حال باعث مرگ بیش از 300 نفر و عفونت بیش از 14000 نفر در این کشور شده است.

علف هفت بند ژاپنی

پژوهشگران در آموزشگاه دولتی علوم چین، یک اندیشکده ارشد دولتی، همچنین در حال آنالیز درباره استفاده از بالقوه از یک گیاه به نام علف هفت بند ژاپنی برای تسکین علائم بیماری ناشی از کوروناویروس هستند.

کمیسیون ملی بهداشت چین هفته پیش خاطرنشان کرد که کارورزان پزشکی سنتی چین در میان حدود 6000 پرسنل پزشکی اضافی هستند که به شهر ووهان در استان هوبئی، منطقه صفر یا کانون شیوع، کوروناویروس فرستاده شده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 133

به "درمان های گیاهی برای کوروناویروس در چین بحث برانگیز شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های گیاهی برای کوروناویروس در چین بحث برانگیز شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید