رئیس دانشگاه کردستان با وزیر آموزش عالی اقلیم کردستان عراق ملاقات کرد

به گزارش بازی ناتمام، رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان با وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی اقلیم کردستان عراق ملاقات و مصاحبه کرد.

رئیس دانشگاه کردستان با وزیر آموزش عالی اقلیم کردستان عراق ملاقات کرد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان با وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی اقلیم کردستان عراق ملاقات و گفت وگو کرد.

در این ملاقات که در وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی اقلیم کردستان عراق در اربیل برگزار گردید، رئیس دانشگاه کردستان به نمایندگی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دعوت نامه رسمی غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را تقدیم آرام محمد قادر وزیر علوم اقلیم کردستان عراق کرد.

وی همچنین پیشنهاد های وزارت علوم ایران به وزارت علوم اقلیم کردستان به منظور توسعه همکاری ها را عنوان نمود.

صادقی سپس ضمن تاکید بر سابقه ارتباطات فرهنگی و علمی بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان، به معرفی پتانسیل ها و توانایی های دانشگاه کردستان پرداخت.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به دستاورد های این دانشگاه در رتبه بندی های بین المللی، بر علاقه مندی دانشگاه کردستان برای توسعه ارتباط با دانشگاه های اقلیم کردستان در زمینه های مختلف تاکید نمود.

وزیر علوم اقلیم کردستان نیز در ادامه، از حضور نماینده ویژه وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران و دعوت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تشکر و قدردانی کرد.

دکتر آرام محمد قادر، ضمن ابراز خوشحالی از انجام بخشی از تحصیلات خود در شهر مریوان ایران، به خدمات جمهوری اسلامی ایران به اقلیم کردستان عراق در برهه های مختلف زمانی اشاره نمود.

وی ضمن تبریک به دانشگاه کردستان برای دستاورد های اخیر، آمادگی و علاقه مندی وزارت علوم اقلیم کردستان برای توسعه همکاری ها با دانشگاه کردستان و سایر دانشگاه های ایران را اعلام نمود.

وزیر آموزش عالی اقلیم کردستان با اشاره به پیشنهادات وزارت علوم ایران؛ از پیشنهاد اعطای بورس تحصیلی به 20 درصد متقاضیان تحصیل در ایران تشکر کرد.

آرام محمد قادر ایجاد شعب دانشگاه های ایران در اقلیم کردستان و ایجاد رشته های زبان فارسی و ایران شناسی را مستلزم فراهم کردن بستر علمی و عملیاتی مناسب دانست. وی با اشاره به علاقه خود به شعر و فرهنگ ایرانی، سخنان خود را با بیان شعری از حافظ شیرازی به سرانجام برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 65

به "رئیس دانشگاه کردستان با وزیر آموزش عالی اقلیم کردستان عراق ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس دانشگاه کردستان با وزیر آموزش عالی اقلیم کردستان عراق ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید