رویکرد توسعه صنعتی باید متکی به اقتصاد دانش بنیان باشد

به گزارش بازی ناتمام، استاندار یزد معتقد است: این استان ظرفیت های لازم برای تبدیل شدن به پایلوت اقتصاد دانش بنیان کشور را دارد و با توجه به برنامه ریزی هایی اجرا شده، امکانات و منابع انسانی متخصص بومی نیز برای تحقق این مهم در استان فراهم است.

رویکرد توسعه صنعتی باید متکی به اقتصاد دانش بنیان باشد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ تراکت گلاسه فوری از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

محمدعلی طالبی در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی یزد، اضافه کرد: معنا و مفهوم اقتصاد دانش بنیان، تقویت یک بخش یا حذف بخشی دیگر نیست و صنعت استان نیز می تواند به یک صنعت دانش بنیان تبدیل گردد و از توانایی نیروهای تحصیل نموده بومی در راستا تحقق این هدف استفاده گردد.

طالبی اظهار کرد: رویکرد توسعه در حوزه صنعت باید مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان باشد و در استان یزد که در بعضی زمینه ها مثل آب یا محیط زیست با محدودیت هایی روبرو است، باید بر اساس همین رویکرد رونق مرکز نوآوری نساجی و کاشی و سرامیک و فولاد در دستور کار قرار بگیرد.

محمدرضا قمی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد نیز در این نشست گفت: بانک ها برای پرداخت تسهیلات فاکتور می خواهند که صدور فاکتورهای صوری برای استفاده از تسهیلات باعث دردسر شده و امور مالیاتی این فاکتورها را به عنوان سند برای دریافت مالیات مبنا قرار می دهد و مؤدیانی که در این خصوص اقدام نکنند را به دستگاه قضایی برای تفهیم اتهام معرفی می نماید که در موارد متعددی برای صاحبان صنایع و فراوریکنندگان مسائل قضایی ایجاد شده است.

دادستان عمومی و انقلاب یزد نیز در این نشست گفت: دستگاه های نظارتی با نهایت انعطاف و بدون تنگ نظری فعالیت دارند ولی بخشنامه های حمایت از فراوری با تأخیر توسط بانک مرکزی ابلاغ می گردد و همی عامل باعث شده فعالیت ها با کندی انجام گردد، بنابراین دستگاه های استان باید پیگیر ابلاغ زودتر این آیین نامه های حمایتی باشند.

محمدرضا حدادزاده اظهار کرد: در سرانجام این هفته میزبان رئیس قوه قضاییه و مقامات عالی قضایی هستیم و در نشست ویژه برای بحث های بانکی با حضور مدیران بانک ها و دادستان کل کشور تصمیم گیری می گردد و مسائلی که در این زمینه وجود دارد به رئیس قوه قضاییه اعلام می گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 193

به "رویکرد توسعه صنعتی باید متکی به اقتصاد دانش بنیان باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویکرد توسعه صنعتی باید متکی به اقتصاد دانش بنیان باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید