طرح آبخیزداری در یک میلیون و 400 هزار هکتار از مراتع کشور اجرایی می شود

به گزارش بازی ناتمام، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: این سازمان امسال طرح های آبخیزداری را در یک میلیون و 400 هزار هکتار از مراتع سرتا سر کشور اجرا می کند.

طرح آبخیزداری در یک میلیون و 400 هزار هکتار از مراتع کشور اجرایی می شود

به گزارش سرویس اقتصادی خبرنگاران، مسعود منصور گفت: افزون بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان طرح مصوب امسال برای آبخیزداری در کشور پیش بینی شده است.

وی افزود: این طرح ها با توجه به شرایط کشت هر منطقه اجرایی می شود و سهم استان اصفهان هم از این طرح ها نزدیک به 70 میلیارد تومان است که در صورت تامین منابع، عملیاتی خواهد شد.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در اصفهان از مجموع 2 میلیون و 600 هزار هکتار مرتع، طرح آبخیزداری در نزدیک به یک میلیون و 400 هزار هکتار اجرا شده و نزدیک به یک میلیون و 400 هزار هکتار استحصال آب داشته که نشان می دهد که این طرح ها می تواند به مشکل بی آبی در استان پایان دهد.

وی درباره ضرورت ساخت بند سنگی خاکی نیسیان گفت: منطقه برزاوند اردستان به لحاظ بافت خاک، توپوگرافی منطقه و قسمت پایین دست آن و تامین آبیاری که از قنات ها حاصل می شود به شدت نیازمند آبخیزداری است و این طرح از چهار ماه پیش آغاز شد.

منصور افزود: با اجرای این طرح ، چهاربند سنگی خاکی و سه کف بند در جهت آبراه هایی که دچار فرسایش شدید شده بودند ایجاد شد، جهت آنها بازسازی و در جهتهای منتهی به این بندها دیواره ها نیز بازسازی شد که امیدواریم با این اقدام قنات ها پرآب شود.

وی با اشاره به خشکسالی های اصفهان و کمبود آب در این استان گفت: این معضل که فرونشست زمین را نیز در پی داشته با اجرای طرح های از جمله بند سنگی خاکی با هزینه یک میلیارد و 850 میلیون تومان کاهش می یابد.

کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1399

به "طرح آبخیزداری در یک میلیون و 400 هزار هکتار از مراتع کشور اجرایی می شود" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرح آبخیزداری در یک میلیون و 400 هزار هکتار از مراتع کشور اجرایی می شود" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح آبخیزداری در یک میلیون و 400 هزار هکتار از مراتع کشور اجرایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید