طرح پایش سلامت برای بیش از 3000 دانشجوی محقق اردبیلی اجرا شده است

به گزارش بازی ناتمام، معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تاکنون بیش از 3000 نفر از دانشجویان در طرح پایش سلامت شرکت نموده اند و بعضی مسائل جسمی آنان شناسایی شده است.

طرح پایش سلامت برای بیش از 3000 دانشجوی محقق اردبیلی اجرا شده است

معرفت سیاهکوهیان، معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران به برگزاری طرح پایش سلامت در این دانشگاه اشاره نمود و گفت: مرکز سلامت بسیار مجهزی با مساحت حدود 1000 مترمربع در دانشگاه تأسیس نموده ایم و امکانات پیشرفته ای در آن برای سنجش سلامت جسمی دانشجویان قرار داده ایم.

سیاهکوهیان با بیان اینکه در طرح پایش سلامت هم به لحاظ جسمی و هم روانی دانشجویان را مورد آنالیز قرار می دهد، ادامه داد: در مرکز بهداشت به لحاظ بدنی و جسمی دانشجویان توسط چند پزشک متخصص پایش می شوند و مسائل احتمالی آنان شناسایی می گردد.

معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه برای طرح پایش سلامت در این دانشگاه، تعدادی پزشک متخصص استخدام شده اند، اضافه نمود: قرارداد با این پزشکان به این دلیل اجرا شده است که قسمت های مختلف طرح پایش منظم و دقیق انجام گردد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 3 هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه در طرح پایش سلامت شرکت نموده اند، گفت: احتیاج های اساسی این دانشجویان که بعضا از آن اطلاع نداشتند، شناسایی شد و ناراحتی قلبی و عروقی 6 نفر از دانشجویان که خودشان هم از این مسائل اطلاع نداشتند، به دست آمد.

سیاهکوهیان ادامه داد: بعضی از دانشجویان نیز از ناهنجاری های اسکلتی در رنج بودند که خودشان از این ناهنجاری ها اطلاعی نداشتند.

وی بیان نمود: یکی از اقدامات ما در حوزه روان درمانی نیز، آگاهی رسانی به دانشجویان درخصوص دریافت مشاوره بود که برای تغییر دیدگاه دانشجویان نسبت به دریافت مشاوره روانی، از مشاوران خواستیم در خوابگاه ها حضور یابند و مستقیم با دانشجویان ارتباط برقرار نمایند.

معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی به ارتباط مرکز مشاروه دانشگاه با خانواده دانشجویان اشاره و اعلام نمود: بعضی معضلات و آسیب های اجتماعی وجود دارد که بعضا دانشجویان را گرفتار می نماید. این مسائل را با خانواده ها در میان می گذاریم و حتی از آن ها می خواهیم در دانشگاه حضور یابند و رودررو با مشاوران ما مصاحبه می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 4

به "طرح پایش سلامت برای بیش از 3000 دانشجوی محقق اردبیلی اجرا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح پایش سلامت برای بیش از 3000 دانشجوی محقق اردبیلی اجرا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید