طرز تهیه نان و پنیر و گوجه ؛ یک میان وعده خلاقانه و خوشمزه

به گزارش بازی ناتمام، برای این که بتوانیم یک نون پنیر گوجه ساده را به روشی متفاوت تهیه کنیم یا مثلا با مواد غذایی مختلفی چند مدل املت درست کنیم، یا روش های پخت و سرو کردن و مزه دار کردن غذاها را تغییر بدهیم، نیازی به مطالعه کتاب های آشپزی یا شرکت کردن در کلاس های آشپزی ندارید. کافی است یک روز که کمی حوصله تان به تنگ آمده با کمی خلاقیت و بازی کردن با طعم ها، دست به کار شوید، ایده جدیدی را پیاده سازی کنید و طرز تهیه نان و پنیر و گوجه را با پنیر پنج ستاره آمل با پنیر پیتزا امتحان کنید. به این ترتیب هم احتمالا همان نوستالژی خوردن نون و پنیر و گوجه که پس ذهنتان از عصرانه های دوران کودکی دارید برایتان تداعی می گردد که در کنارش خوردن پیتزای متفاوتی را هم برایتان خواهد داشت.

طرز تهیه نان و پنیر و گوجه ؛ یک میان وعده خلاقانه و خوشمزه

خانواده پنیر پنج ستاره آمل با تنوع محصولات و طعمی خاص و منحصر به فرد طعم این غذا را برای همواره در یادتان ماندگار خواهند کرد. ما برای تهیه این نان و پنیر و گوجه ار پنیر کلاسیک آمل استفاده نموده ایم اما شما می توانید آن را با پنیر گردو، پنیر زیره، پنیر گوسفندی یا پنیر کم چرب امتحان کنید. در ادامه با طرز تهیه نان و پنیر و گوجه متفاوت و خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان و پنیر و گوجه

  • خمیر پیتزا 280 گرم
  • پنیر کلاسیک (پنیر پنج ستاره آمل) نصف فنجان
  • پیاز قرمز میانه یک عدد
  • برگ ریحان یک قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه (تازه آسیاب شده) یک چهارم قاشق چای خوری
  • گوجه فرنگی (میانه) سه عدد
  • نمک به اندازه لازم
  • آویشن تازه چهار شاخه

طرز تهیه نان و پنیر و گوجه با پنیر

مرحله اول

برای آغاز؛ ابتدا فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. سینی فر را با یک کاغذ روغنی و نسوز بپوشانید و آن را در طبقه وسط فر قرار دهید. روی سطح کار را کمی آرد پاشی کنید.

مرحله دوم

خمیر پیتزا را به یاری وردنه روی سطح کار پهن کنید. اگر خمیر کاملا گرد نباشد اشکالی ندارد. بنابراین حساسیت به خرج ندهید. پنیر را به طور یکنواخت روی خمیر بپاشید و یک حاشیه دو سانتی متری دورتادور خمیر جا بگذارید. در طرز تهیه این میان وعده خوشمزه، از پنیر کلاسیک پنج ستاره آمل استفاده نموده ایم اما حتما یادتان هست که طرز تهیه نان سیر و پنیر با سه پنیر متفاوت را هم به شما یاد داده بودیم.

مرحله سوم

حالا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و همراه برگ آویشن، ریحان و نمک و فلفل روی پنیر پنج ستاره آمل بریزید. پیشنهاد می کنیم که از پیاز قرمز بهره ببرید تا نان و پنیرتان طعم و عطر بهتری پیدا کند. گوجه فرنگی را بعد از این که شستید، به صورت حلقه ای خرد کنید و روی مواد بچینید.

مرحله چهارم

سپس لایه خمیری که دورتادور جا گذاشتید، روی گوجه ها برگردانید. می توانید از گوجه گیلاسی هم یاری بگیرید، اما واقعیت این است که گوجه های معمولی آبدارتر هستند و طعم بهتری دارند. شاخه های آویشن را روی گوجه ها قرار دهید و خمیر را به قفسه فر منتقل کنید.

مرحله پنجم

حدود 40 تا 45 اجازه دهید تا این غذا در فر بماند تا گوجه ها نرم شده و خمیر بپزد. سپس آن را درآورده تا خنک گردد. پیتزای پنیر و گوجه ای خود را برش بزنید و در کنار یک نوشیدنی خنک نوش جان کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 شهریور 1401 بروزرسانی: 15 شهریور 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1619

به "طرز تهیه نان و پنیر و گوجه ؛ یک میان وعده خلاقانه و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه نان و پنیر و گوجه ؛ یک میان وعده خلاقانه و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید