معمای واکسن روسی کرونا؛ روسیه: تا 10 روز آینده با واکسن کرونا دنیا را شگفت زده می کنیم

به گزارش بازی ناتمام، روسیه خاطرنشان کرد تا 10 روز دیگر دنیا را شگفت زده می نماید و همانطور که نخستین ماهواره (اسپوتنیک) را پرتاب کردیم، نخستین واکسن کرونا را عرضه می کنیم. پژوهشگران روسی انستیتو Gamaleya این واکسن را فراوری نموده اند. گفته شده دانشمندان برای تست به خودشان هم تزریق نموده اند. این مساله با اما و اگرهایی در دنیا پزشکی روبه روشده است. صبح امروز مینو محرز نیز ساخت واکسن کرونای روسی را زیر سوال برد و گفت: ساخت واکسن کرونا از سوی روسیه نمایشی است. او می گوید: هنوز هیچ واکسنی تاییدیه مراجع بین المللی را نگرفته است. با این حال روسیه مدعی شده می کوشد تا در ظرف دو هفته اولین واکنس تایید شده کرونا در دنیا را ارائه دهد

معمای واکسن روسی کرونا؛ روسیه: تا 10 روز آینده با واکسن کرونا دنیا را شگفت زده می کنیم

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، علی رغم نگرانی ها درباره ایمنی، کارایی و عوارض جانبی احتاقتصادی واکسن ویروس کرونا، مقامات روسیه ادعا کردند در اواسط ماه اوت (اواخر مرداد) از نسخه اولیه واکسن خود رونمایی خواهد نمود.

تا به امروز بیش از بیست کشور و چند شرکت آمریکایی به واکسن روسی کرونا علاقه نشان داده اند. هندوستان، برزیل و عربستان سعودی از جمله ده ها کشور هستند که به واکسن روسیه ابراز علاقه نموده اند.

مقامات روس روز چهاشنبه به سی ان ان اعلام کردند که می کوشیم واکسن ویروس کرونا را که توسط موسسه گااقتصادیا واقع در مسکو توسعه یافته است؛ در 20 مرداد یا زودتر به بازار عرضه کنیم و واکسن برای استفاده عمومی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت. با این حال، گام نخست واکسیناسیون از کادر درمان و پزشکان که در حال مبارزه با کووید 19 هستند، شروع خواهد شد.

کرل دمیتریف، رئیس صندوق ثروت ملی روسیه که حامی اقتصادی تحقیقات درباره واکسن کرونا است در این باره گفت: کشف این واکسن از سوی روسیه مانند زمانی است که به عنوان نخستین کشور در دنیا در سال 1957 ماهواره اسپوتنیک را به فضا پرتاب کردیم. آن موقع آمریکایی ها از پرتاب ماهواره اسپوتنیک شوکه شدند. در حال حاضر نیز روسیه به نخستین کشوری در دنیا تبدیل می گردد که به واکسن کرونا دست یافته است.

او همچنین گفت روسیه آماده همکاری کامل با آمریکا در این زمینه است.

با این حال، هنوز آمار مربوط به تحقیقات درباره آزمایش پیروزیت آمیز واکسن روسیه به مجامع علمی عرضه نشده است؛ همچنین تعیین نیست آیا فرآیند آزمایش انسانی واکسن کرونا به طور کامل طی شده است یا نه. در حالی که آزمایش شماری از واکسن ها در دنیا به مرحله سوم رسیده است، اما روسیه به تازگی مرحله دوم آزمایش واکسن را به سرانجام رسانده بود. این کشور قرار است همزمان با واکسیناسیون کادر درمانی خود، مرحله سوم آزمایش واکسن کووید 19 را انجام دهد.

با این حال نگرانی های گسترده ای وجود دارد که آزمایش انسان از واکسن ناقص است.

ده ها آزمایش واکسن در سرتاسر دنیا در حال اجرا است و تعداد کمی از آن ها در آزمایشات اثربخشی در مقیاس کلان است، اما بیشتر توسعه دهندگان هشدار داده اند که بسیاری از کار ها قبل از تأیید واکسن های آن ها باقی مانده است.

در حالی که بعضی واکسن های دنیای در مرحله سوم آزمایشات قرار دارند، واکسن روسی هنوز مرحله دوم خود را کامل ننموده است. توسعه دهندگان برنامه ریزی دارند این مرحله را تا روز دوشنبه این هفته به اتمام برسانند و سپس مرحله سوم آزمایش را به موازات واکسیناسیون کارمندان پزشکی انجام دهند.

این در حالی هست که واکسن شرکت مُدرنا که تحت حمایت دولت آمریکا است، مرحله سوم را نیز پشت سر نهاده است.

وزیر دفاع روسیه اعلام نموده است سربازان روسی، نخستین داوطلبان برای آزمایشات انسانیِ واکسن روسی کرونا خواهند بود. در اظهارات ضبط شده سی ان ان، الکساندر گینزبرگ، مدیر پروژه، گفته است که وی قبلاً این واکسن را به خود تزریق نموده است.

دانشمندان روسی اعلام نموده اند علت پیروزیت در عرضه سریع واکسن این است که آن ها از نسخه تعدیل شده واکسنی استفاده نموده اند که پیش تر برای بیماری های دیگر ساخته شده بود.

مقامات روسی می گویند که اطلاعات علمی آن ها در حال حاضر گردآوری شده و در اوایل ماه آگوست برای آنالیز و انتشار، در دسترس قرار خواهد گرفت.

دمیتریف پیش از این به سی ان ان گفت: روسیه موقعیت رهبری خود را در فراوری واکسن و بستر واکسن اثبات شده خود با ابولا و MERS به اثبات رساند تا اولین راه چاره ایمن و کارآمد برای بزرگترین مشکل دنیا را به وجود آورد.

هرچند سازمان بهداشت دنیای می گوید هیچ واکسن تأیید شده برای MERS وجود ندارد.

با این وجود، مقامات صندوق سرمایه گذار روسیه به سی ان ان گفتند حداقل 20 کشور از دریافت واکسن از جمله هند، برزیل و عربستان سعودی ابراز علاقه نموده اند.

وزارت بهداشت روسیه می گوید، پس از تصویب داروی جدید برای مصارف عمومی، کارکنان پزشکی جبهه اولین واکسینه خواهند شد.

در جلسه دولت روسیه روز چهارشنب، تاتیانا گلیکووا، معاون نخست وزیر روسیه تأیید کرد که این واکسن در ماه آگوست (مرداد) ثبت می گردد، ضمن اینکه روسیه اضافه کرد آن را تا سپتامبر (شهریور) فراوری انبوه خواهد نمود.

کارآزمایی های گسترده در خصوص واکسن در انگلستان، ایالات متحده و جا های دیگر به سرعت در حال اجرا است، اما موعد تعیینی برای تایید و ارائه آن اعلام ننموده اند.

نتایج اولیه آزمایشات واکسن فراوری شده توسط دانشگاه آکسفورد و AstraZeneca امیدوار کننده بود، اما مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت های پزشکی سازمان دنیای بهداشت، در اوایل ماه جاری گفت که راه طولانی وجود دارد.

در اوایل این ماه، کرملین ادعای جاسوسی روسیه و هک آزمایشگاه های تحقیقاتی آمریکا، کانادا و انگلیس، برای سرقت اسرار توسعه واکسن را رد کرد.

تا به امروز 17 میلیون نفر در دنیا به ویروس کرونا آلوده شده اند. از این میان، 667 هزار نفر جان خود را از دست داده اند همچنین نزدیک به 10 میلیون نفر سلامت خود را بازیافته اند. پیش تر سازمان دنیای بهداشت اعلام نموده بود نسخه اولیه واکسن کرونا احتمالا اوایل سال 2021 به بازار عرضه خواهد شد.

چین پیش تر وعده داده بود واکسن خود را در اواخر امسال میلادی به بازار عرضه کند. با این وجود، روسیه قرار است تا دو هفته دیگر نسخه اولیه واکسن را به بازار عرضه کند. اگر مسکو پیروز به چنین کاری گردد، برای نخستین بار در دنیا است که واکسن کرونا برای مصرف عمومی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

منبع: فرارو
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 631

به "معمای واکسن روسی کرونا؛ روسیه: تا 10 روز آینده با واکسن کرونا دنیا را شگفت زده می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معمای واکسن روسی کرونا؛ روسیه: تا 10 روز آینده با واکسن کرونا دنیا را شگفت زده می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید