پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی استان همدان

به گزارش بازی ناتمام، 15 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی با اعتبار دولتی و کارمزد چهار درصد از ابتدای سال جاری به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان پرداخت شده است.

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی استان همدان

به گزارش خبرنگار از ,حمیدالله فارسی،معاون اشتغال و مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی با اشاره به پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالیبه مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان اضافه نمود:این اعتبار دولتی با کارمزد چهار درصد از ابتدای سال جاری برای ایجاد فرصت های شغلی پرداخت شده که با این مقدار تسهیلات زمینه اشتغال بکار 300 نفر از مددجویان زیر پوشش بهزیستی در استان همدان فراهم شده است.

او گفت:این تسهیلات در زمینه های صنعت، کشاورزی و خدمات با همکاری 18 بانک عامل به مددجویان تحت پوشش بهزیستی شامل گروه های هدف زنان سرپرست خانوار، افراد آسیب دیده اجتماعی، فرزندان مستقل بهزیستی و به خصوص معلولان پرداخت شده است.

معاون اشتغال و مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: زمینه اشتغالزایی افراد دارای معلولیت در بازار کار با مشارکت یک تیم مددکاری در سطح استان همدان آنالیز و تسهیل می گردد و مراحل پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان برای ایجاد اشتغال پس از تایید این تیم، شروع می گردد.

فارسی با اشاره به افزایش انگیزه اجتماعی کارفرمایان بخش های غیردولتی در بکارگیری و جذب نیروی انسانی از بین جامعه هدف بهزیستی، گفت: با هدف حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی، به کارفرمایانی که به جذب نیروی کار از جامعه معلولان و مددجویان زیر سازمان پوشش بهزیستی براساس قانون کار اقدام نمایند، به ازای هر نیروی جذب شده 500 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد پرداخت می گردد.

او با اشاره به منظره و ظرفیت کار آفرینی مددجویان استان همدان در سال 1400 اضافه نمود: سازمان بهزیستی با پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویان و معلولانی که با استفاده از تسهیلات کارفرمایی مشغول به کار شده اند، نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال پایدار برای گروه های هدف دارد.

معاون اشتغال و مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان ، سهم سال جاری استان همدان از تسهیلات خوداشتغالی و کارفرمایی را 100 میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام نمود.

45 هزار و 530 معلول زیر پوشش بهزیستی استان همدان قرار دارند که بیشترین تعداد با 17 هزار و 636 نفر مربوط به شهرستان همدان است.

منبع ایرنا

غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1281

به "پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی استان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی استان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید