پرداخت 98 درصد از مطالبات کشاورزان گندمکار خوزستانی

به گزارش بازی ناتمام، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: 98 درصد از مطالبات کشاورزان گندمکار استان به صورت پرداخت روزانه به حساب آنان واریز شد.

پرداخت 98 درصد از مطالبات کشاورزان گندمکار خوزستانی

امید دنیا نژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفت وگو با خبرنگار از ، با اشاره به پرداخت 98 درصد از مطالبات کشاورزان گندمکار استان گفت: در آستانه سرانجام خرید تضمینی گندم و کلزا در خوزستان هستیم و آمار خرید این محصول تا امروز، یک میلیون و 76 هزار تن اعلام شده است.

او اضافه کرد: سال جاری فصل برداشت و خرید تضمینی محصولات کشاورزی در خوزستان با شیوع موج چهارم ویروس کرونا مصادف شد، اما تمامی عوامل خرید گندم با روحیه جهادی و بعلاوه رعایت نکات بهداشتی در مراکز کوشش نمودند تا خدمات شایسته به کشاورزانی که حاصل دسترنج خود را به دولت تحویل داده اند، داشته باشند.

دنیا نژادیان با اشاره به نقش تاثیر گذار فراوریات کشاورزی خوزستان در امنیت غذایی کشور بیان داشت: طی 9 سال گذشته کشاورزان خوزستانی توانستند بیشترین مقدار فراوری گندم در کشور را به خود اختصاص دهند که بطور حتم سال جاری هم برگ زرینی دیگر به افتخارات این استان زرخیر اضافه کرده خواهد شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان توضیح داد: کیفیت گندم فراوری شده در استان یکی از نمونه های برتر کشور برای صنعت و آسیابانی است، از همین رو علاقمندان بسیاری از اقصی نقاط کشور به جهت افزایش راندمان فراوریات خود دارد.

او ارزش کل گندم های خریداری شده در خوزستان را بیش از 51 هزار میلیارد ریال اسم کرد و گفت: با احتساب فروش گندم مازاد بر احتیاج کشاورزان در روز گذشته از سوی مسئولین مراکز خرید به بانک عامل ارسال شده که با همت و کوشش دولت، سازمان برنامه و بودجه و بانک عامل، حدود 5 هزار میلیارد تومان آن (معادل 98 درصد) به حساب کشاورزان واریز گشت.

این مقام مسئول گفت: سهم عمده مطالبات کشاورزان به صورت پرداخت روزانه به حساب آنان واریز شد، اما به علت شروع برداشت و خرید گندم و کلزا در سایر استان های دیگر پرداخت وجه بعضی از کشاورزان خوزستانی با تاخیر روبرو شد، ولی در حال حاضر بیش از 98 درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده و با تامین اعتبار نو وجه اندک کشاورزان به جای مانده هم به حساب آنان واریز خواهد شد.

دنیا نژادیان در ادامه با اشاره به خرید تضمینی بخشی از محصول دانه روغنی کلزا در خوزستان اعلام کرد: مطابق آمار های سازمان جهاد کشاورزی استان، قریب به یک پنجم کلزای کشاورزان را بصورت تضمینی خریداری نمودیم که با پرداخت سریع وجه کشاورزان کلزا کار در حال حاضر مقدار مطالبات این کشاورزان بسیار اندک است و کوشش می شود تا با اعلام سرانجام خرید محصولات استراتژیک در خوزستان کلیه مطالبات این قشر زحمت کش پرداخت شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اضافه کرد: کلیه مطالبات گندمکاران درسال 1400 به ازای هر کیلو گرم 5 هزار تومان محاسبه و به حساب آنان واریز می شود و کشاورزان از این بابت هیچ گونه نگرانی نداشته باشند، بعلاوه از کلیه عوامل اجرایی مراکز خرید تضمینی درخواست نمود در کمترین زمان ممکن نسبت به اصلاح فایل ها و پاسخگویی مستمر و شبانه روزی به کشاورزان اقدام کوشا باشند.

او در سرانجام، اداره کل غله خوزستان را ملزم به پاسخگویی ورفع ابهامات کشاورزان عزیز دانست و گفت: به هیچ اسم اجازه نخواهد داد حقوق کشاورزانی که گندم و کلزای خود را به صورت تضمینی به دولت تحویل داده اند، ضایع شود.

ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1256

به "پرداخت 98 درصد از مطالبات کشاورزان گندمکار خوزستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 98 درصد از مطالبات کشاورزان گندمکار خوزستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید