پلی راهگشا برای ایجاد ارتباط بین کارفرمایان و متقاضیان کار ایجاد کرده اند مدیریت صحیح منابع انسانی با پلتفرم ایران اچ آر

به گزارش بازی ناتمام، با توسعه حوزه های تخصصی و فوق تخصصی در انواع و اقسام زمینه های کاری و رشد روزافزون جمعیت جوان متخصص در رشته های مختلف، طبقه بندی وارزیابی صحیح منابع انسانی اهمیت دوچندان یافته است.

پلی راهگشا برای ایجاد ارتباط بین کارفرمایان و متقاضیان کار ایجاد کرده اند مدیریت صحیح منابع انسانی با پلتفرم ایران اچ آر

امروزه در دنیا روش های به روز و دقیق کاریابی جایگزین روش های نه چندان کارآمد پیشین شده اند تا از این طریق ارتباط کارفرمایان و کارجویان تسهیل شود.

فرایند هایی که در نظام کاریابی برای افراد در کشورمان ایران کمتر شناخته شده است. ارزش و نقش کلیدی سرمایه های انسانی و مسائل و چالش های کارفرمایان در استفاده از سیستم های سنتی و قدیمی، موجب شد بنیانگذاران شرکتاندازه گستران شریف با طراحی و راه اندازی پلتفرمی متفاوت و تازه به شکلی موثرتر به معرفی کارجویان بپردازند.

یاسر نثاری، معاون بازاریابی و فروش شرکت ایران اچ آر درباره پیشینه تشکیل این مجموعه به جام جم می گوید: پلتفرم های استخدامی قدیمی مدتی بود که دیگر جوابگوی نیاز کارفرمایان نبود و استفاده نکردن از روش های به روز در ارزیابی کارجویان منجر به اتلاف وقت و هزینه در فرایند گزینش افراد می شد. احساس نیاز به ترک سیستم های قدیمی،مؤسسان این شرکت را که هر دو از متخصصان حوزه کسب و کار و بازاریابی بودند در سال 98 به ایده راه اندازی نظام تازه در زمینه ارزیابی نیروی کار رساند. به این ترتیب بود که پلتفرمی به نام ایران اچ آر (Iran.hr) با رزومه های ارزیابی شده در آن، از اوایل سال 99 شروع به کار کرد.

برگزاری رقابت های تخصصی فن آورد

معاون بازاریابی این شرکت دانش بنیان ضمن اشاره به آزمون استخدامی بخش خصوصی کشوری،ایران اچ آر و مسابقات مهارتی فن آورد به نام زیرمجموعه های فعال موسسه اندازه گستران شریف، در ادامه توضیح می دهد: اندازه گستران شریف عمده فعالیت خود را بر رفع مسائل حوزه مدیریت منابع انسانی متمرکز کرده و همچنین پیروز شده است گام های بلندی در رفع این چالش بردارد. این مؤسسه با برگزاری پیروز چند دوره مجموعه رقابت های تخصصی فن آورد (دهمین رویداد مورد تایید بنیاد ملی نخبگان) توانسته است مسائل تخصصی بیش از 100 شرکت و سازمان های مختلف را در حوزه های تخصصی متنوع حل نماید. همچنین بیش از 1500 شرکت دانش بنیان، صنعتی و تجاری طی برگزاری رویدادهای مختلف در این حوزه به نام متقاضی و مشتری مسائل تخصصی حاضر بوده اند. گروه ما تلاش می کند به منظور همراهی بهتر با این سازمان ها، راه چاره های به روز، جامع و کارآمد را در اختیارشان قرار دهد.

نثاری با بیان این نکته که چرخه مدیریت استعداد تنها به جذب صحیح نیروی کار محدود نمی شود خاطرنشان می کند: خدمات ما تمام فرآیند های منابع انسانی از مرحله جذب تا به کارگیری، آموزش، نگه داشت و جانشین پروری را پوشش می دهد. این موارد به راحتی از طریق ماژول ها یا فرآیندهای طراحی شده برای یک سازمان مدیریت شدنی هستند که در نهایت موجب ارتقای سطح مدیریت سرمایه انسانی در سازمان های هدف خواهد شد.

چشم انداز صادرات نیروی کار

معاون بازاریابی ایران اچ آر در خصوص برنامه این شرکت برای توسعه فعالیت ها می گوید:امیدواریم بتوانیم در آینده ای نزدیک در زمینه روابط بین الملل فعال باشیم. همچنین چشم انداز ما این است که با توجه به وجود تعداد زیاد نیروی جوان متخصص در کشور در یک فرایند قابل اعتماد و درست در قالب پلتفرمی بین المللی به معرفی نیروی متخصص جوان برای پروژه های کاری به شرکت های کشور های اطراف بپردازیم و از این طریق ارزآوری داشته باشیم.

نثاری در انتها تأکید کرد: کم توجهی به فرایندهای تازه مدیریت منابع انسانی و استفاده از سیستم های ناکارآمد قدیمی از سوی برخی سازمان ها از مسائل پیش روی ماست که امیدواریم با معرفی هر چه بیشتر خدمات خود در جلب اعتماد کارفرمایان و شرکت ها پیروز عمل کنیم.

رویداد مدیریت منابع انسانی 1400

نسخه تازه و پیشرفته سایت (IRAN.HR) در خلال رویداد مدیریت منابع انسانی 1400 و با حضور مدیران ارشد دیجی کالا، کافه بازار، چرم درسا، رهنما کالج، بادی اسپینر و تعداد دیگری از مجموعه های برتر کشور در تاریخ 21تیر ماه در کتابخانه ملی رونمایی خواهد شد. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و حضور در این همایش به سایت https://humanagement.ir/ مراجعه نمایند.

ویژگی های سامانه های نوین کاریابی

نسل تازه سایت های استخدام و کاریابی سعی دارند با تنظیم فرم ها و روش های دقیق به جزئیات بیشتری در رابطه با کارجویان دست یابند و از این طریق با دریافت اطلاعات بیشتر و متفاوت تر از آنها به معرفی بهتر این متقاضیان کار به کارفرمایان بپردازند.

نثاری در این رابطه تصریح می کند: معمولا در حالت عادی رزومه ها به شیوه خوداظهاری ارائه می شوند؛ یعنی شخص متقاضی کار، در فرایندی رایج ، مهارت ها و تخصص های خود را در فرمی که از سوی سایت های استخدامی به او ارائه می شود معرفی می کند. این روش خیلی دقیق و قابل اعتماد نیست، زیرا هر کسی می تواند ادعای داشتن مهارت خاصی را داشته باشد. اما مزیت شیوه ما این است که رزومه ها یک سیستم ارزیابی دارد و شخص باید سؤالات مربوط را جواب دهد و مورد سنجش قرار بگیرد. صحت سنجی اطلاعات درج شده از جانب متقاضی و ارزیابی مهارت های سخت به معنی تخصص در فنون مطرح شده و همین طور ارزیابی مهارت های نرم مانند مهارت روابط عمومی افراد در فرایندهای تازه تا حد مطلوبی قابل دسترس خواهد بود. این قابلیت علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه، کارفرمایان را قادر به شناسایی هدفمندتر کارجویان و دعوت آنها به مصاحبه شغلی می کند.

راه های ارتباطی با شرکت ایران اچ آر

وبسایت: iran.hr

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: iranhrsolutions

تلفن: 09127366125 - 72391100

آدرس: خیابان آزادی،قبل از مترو توحید،نبش کوچه سامانی،برج توحید،طبقه پنجم

سیمین دخت شاکری - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1190

به "پلی راهگشا برای ایجاد ارتباط بین کارفرمایان و متقاضیان کار ایجاد کرده اند مدیریت صحیح منابع انسانی با پلتفرم ایران اچ آر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی راهگشا برای ایجاد ارتباط بین کارفرمایان و متقاضیان کار ایجاد کرده اند مدیریت صحیح منابع انسانی با پلتفرم ایران اچ آر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید